سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد:

آیا واردات قطعات غیراستاندارد صحت دارد؟ /خط تولید پراید تهران در آستانه تعطیلی

عضو هیئت مدیره شرکت قطعه سازی کروز گفت: ما تا ۷۰ درصد تأمین قطعات ایران خودرو و سایپا را به عهده داشته ایم، اما یکسری ازقطعه سازان در حال حاضر تحت فشار هستندو از آنجاییکه سایپا در پرداخت‌ها به مشکل برخورده آن‌ها ترجیح می‌دهند تا قطعات خود را به ایران خودرو بفروشند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی به آتش کشیده شدن یکی از انبارهای قطعات بزرگترین شرکت قطعه سازی کشور، نگاه‌ها به سوی این شرکت که تأمین کننده بخش زیادی از قطعات خودروسازان سایپا و ایران خودرو بود، جلب شد.

با به آتش کشیده شدن انبار بزرگ این شرکت، خط تولید سایپای کاشان تعطیل و خط تولید سایپای تهران و پارس خودرو نیز در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

در حین این حوادث، هفته گذشته رسانه‌ها مدارک گمرکی را علنی کردند که در شرکت کروز اقدام به واردات غیرقانونی لنت ترمز شده بود و اعلام شد پرونده رسیدگی به این تخلف در گمرک در حال بررسی است.

درجهت روشن شدن زوایای بیشتری از این موضوع با حمیدرضا صمدی عضو هیئت مدیره شرکت قطعه سازی کروز به گفتگو نشسته ایم. 

حمیدرضا صمدی عضو هیئت مدیره شرکت قطعه‌سازی کروز در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به این موضوع که باید گمرک در مورد این اتهام اعاده حیثیت کند، بیان کرد: در صورتیکه خودروسازان، قطعات بدون کیفیت از ما بگیرند در واقع ما  زیر سؤال رفته ایم در حالی که ما و خودروسازان  کیفیت را زیر پا نمی گذاریم .

وی  با اشاره به اینکه  کیفیت قطعات خودرو خط قرمز ما است، افزود: قطعات ایمنی از حساسیت بیشتری برخوردار است و نگرش ویژه‌ای از طرف خودروساز بر روی این قطعات است به عنوان مثال شاید در قطعات ظاهری بتوان از قطعات بی کیفیت تر استفاده کرد اما در قطعات ایمنی این کار غیر ممکن است.
 
صمدی در پاسخ به این سؤال که چرا محصولاتی که از شرکت‌های خودروسازی تحویل گرفته می‌شود در ابتدای کار دچار مشکل می شوند، اذعان داشت: اگر مشکلی در موتور خودروهای صفر کیلومتر  باشد، قطعاً بخاطر قطعات نبوده ، بلکه حواس‌پرتی کارگران موجب آن شده است. 

صمدی با اشاره به حادثه آتش سوزی که در یکی از انبارهای مواد پلیمری و الکترونیکی که مربوط به سوکت‌ها و کانکتورها بوده، گفت: یک هفته از این حادثه گذشته و ما تازه آواربرداری ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر از انبار سوخته شده را آغاز کرده ایم.

عضو هیأت مدیره شرکت قطعه سازی کروز در پاسخ به این پرسش که چرا خط تولید سایپا در حال تعطیلی است اما ایران خودرو به فعالیت خود ادامه می دهد،تصریح کرد: ما تا ۷۰ درصد تأمین قطعات ایران خودرو و سایپا را به عهده داشته ایم اما یکسری از قطعه‌سازان تحت فشار هستند.

وی در ادامه افزود:  از آنجاییکه سایپا در پرداختها به مشکل برخورده، آنها ترجیح می‌دهند تا قطعات خود را به ایران خودرو ‌بفروشند . در حال حاضر قطعات ایران خودرو  را با ظرفیت ۲۰۰۰ قطعه به جای ۲۵۰۰ در حال تأمین است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.