سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

مردم تا کی باید خودروهای بی کیفیت سوار شوند؟/تولید یک و نیم میلیون خودرو در سال، صرفه اقتصادی ندارد

کارشناس اقتصادی با اشاره به صحبت‌های معاون وزیر صنایع گفت : تولید یک و نیم میلیون خودرو در سال صرفه اقتصادی ندارد و ما باید حداقل ۳ میلیون خودرو در سال تولید کنیم تا بتوانیم کیفیت خودروهایمان را بالا ببریم.

حسین گروسی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت : در صورتیکه کشور ما به تولید سالانه سه میلیون خودرو برسد باز هم صرفه اقتصادی نخواهد داشت زیرا در دنیا ۱۰۰ میلیون دستگاه خودرو در سال تولید می‌شود و ما در صورت تولید ۳ میلیون خودرو می توانیم ۳ درصد از سهم بازار جهانی را از آن خود کنیم و این عدد بزرگی نیست.

وی در ادامه افزود: افزایش کمیت باعث افزایش کیفیت خودروهای داخل خواهد بود و تولید خودروی داخلی را به صرفه خواهد کرد.

گروسی با تأکید بر این که مردم تا چه زمانی باید سوار خودروهای بی کیفیت شوند، افزود: خودروهای دهه ۷۰ باید از رده تولید خارج شوند .

این کارشناس اقتصادی همچنین تصریح کرد: باید مشارکت با شرکت‌های خارجی را افزایش داده و در کنار آن کیفیت خودرو و ظاهر آن را نیز تغییر دهیم و امیدوارم در آینده به تولید ۳ میلیون خودرو در سال برسیم.

حسین گروسی اظهار داشت: قطب سوم خودروسازی باید ایجاد شود تا با ایجاد رقابت بین خودروسازان، کیفیت خودروهای تولیدی افزایش یابد.

وی همچنین تصریح کرد : بهتر است در آینده خودروهای بنزینی، برقی و هیبریدی با مشارکت اروپایی ها در کشور ما ساخته شود تا شاهد آلودگی کمتر هوا نیز باشیم.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: در قراردادهای خودرویی باید ۵۰ درصد از سهم تولید از آن ما و ۵۰ درصد دیگر برای سرمایه‌گذار خارجی باشد و همچنین یک سوم از محصول تولید شده باید صادر شود و زیرساخت‌ها به خصوص راه‌های ریلی را نیز توسعه دهیم تا بتوانیم صنعت خودروسازی شکوفایی را داشته باشیم.

انتهای پیام/




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
تا کی نفت صادر کنیم کالا وارد کنیم
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
خودروهای قدیمی ،بی کیفیت رو به چند برابر قیمت به مردم میفروشن!!!
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
تنها راه توسعه صنعت خودرو حذف انحصاره نه ایجاد قطب سوم خودرو سازی.
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
ما میتوانیم و توانستیم اما یک عده مافیا که با عقد قرار داد با شرکت های خارجی اعم از پژو که با تحقیر انها روبه اند نمیگذارند صنعت داخلی رشد کند زیرا از این طریق سود فراوانی به جیب میزنند...
محمد
۱۱:۳۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
افزایش کمیت باعث افزایش کیفیت خودروهای داخل خواهد بود