سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

کوچ بیش از 2 هزار خانوار عشایر فیروزآباد به مناطق ییلاقی

رئیس اداره امور عشایر شهرستان فیروزآباد از کوچ بیش از 2 هزار خانوار عشایر فیروزآباد به مناطق ییلاقی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زیاد امیری رئیس اداره امور عشایر شهرستان فیروزآباد گفت: بیش از 2 هزار خانوار عشایر این شهرستان در قالب کوچ بهاره با حدود 300 هزار از جمله گوسفند و بز و یک هزار راس دام سنگین، عمده گوشت مصرفی این شهرستان، شهرستان های جنوبی استان فارس و استان های بوشهر و هرمزگان به ویژه مناطق عسلویه و پارس جنوبی را تامین می کنند.

امیری با اشاره به اینکه کوچ بهاره عشایر شهرستان فیروزآباد از 25 فروردین ماه آغاز و تا 10 اردیبهشت ماه 96 ادامه دارد، افزود: عشایر این شهرستان که در مناطق قشلاقی بابانجم، دهرود، پنپحشیر و کنار سیاه سکونت دارند به همراه عشایر شهرستان های فراشبند، قیر و کارزین و خنج در مناطق ییلاقی مستقر می شوند.

وی ادامه داد: بخشی از این عشایر کوچ رو در شهرستان سمیرم استان اصفهان، بخشی دیگر در منطقه کاکان استان کهیگویه و بویر احمد و گروهی دیگر از آنها در مناطق ییلاقی شهرستان فیروزآباد سکونت می کنند.

امیری اظهار داشت: در طول مسیر عشایر کوچ رو از طریق تانکرهای سیار، آب رسانی به آنها صورت می گیرد و با دائر کردن فروشگاه در مسیر حرکت آنها، ارزاق مورد نیاز عشایر با قیمت های یارانه ای عرضه می شود.

وی بیان کرد: برای تامین امنیت عشایر کوچ رو نیز در مدت زمان کوچ، سپاه عشایر، نیروی انتظامی و منابع طبیعی با اداره امور عشایر همکاری دارند و در صورت بروز حوادث غیر منتظره مانند سیل، امدادگران جمعیت هلال احمر در این زمینه کمک می کنند.
 
امیری تصریح کرد: هم اینک عملیات ساخت میدان عرضه دام شهرستان فیروزآباد که قطب دامداری استان فارس به شمار می آید در دست احداث است که امیدواریم تا پایان سال 96 به بهره برداری برسد.

شهرستان فیروزآباد در فاصله 93 کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.