سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

رستگاری مردم درگرو عملکرد علمای دین است

مرجع تقلید شیعیان گفت: بهشت و جهنم مردم در دستان علما و طلاب علوم دینی است، چنانچه عمل ما مطابق دین نباشد و سبب گمراهی مردم شود باید در روز قیامت پاسخگو باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلبه‌های استان گلستان با اشاره به ارزش و مقام طلبه در فرهنگ دینی اظهار داشت: در این راه اصل بر طلبه بودن است، تا جایی که امام (ره) همیشه از خداوند متعال برای طلبه بودن و طلبه ماندن درخواست عنایت و توجه می‌کردند.
 
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر این اصل که رستگاری مردم درگرو عملکرد علمای دین است، افزود: بهشت و جهنم مردم در دستان ماست و چنانچه عمل ما مطابق دین نبوده و باعث گمراهی مردم شود باید در روز قیامت پاسخگو باشیم.
 
وی بیان کرد: گاهی انسان خودش به نتیجه عملش توجه نمی‌کند و تا جایی پیش می‌رود که سبب قتل نفس شده و تا روز قیامت نیز متوجه آن نمی‌شود.
 
آیت‌الله علوی گرگانی نخستین اصل در طلبگی را پیروی کامل از سیره و عمل پیامبر اکرم(ص) و امامان(ع)  دانست و تصریح کرد: بزرگانی مثل ابوذر و سلمان در صدر اسلام تا جایی عمل و کردار خود را مطابق با رفتار پیامبر اکرم (ص) تنظیم می‌کردند که گاهی در قدم برداشتن نیز جا پای رسول‌الله (ص) گذاشته و پشت سر پیامبر(ص) راه می‌رفتند.
 
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.