سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

رونمایی از 85 صندوق خرد روستایی در فارس

صندوق های خرد روستایی در استان فارس با سفر رئیس جمهور رونمایی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بهرام لطیفی مدیر صندوق کارآفرینی امید در استان فارس گفت: همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان، 85 صندوق خرد زنان روستایی فارس به نمایندگی از کل کشور رونمایی می شود.
 
لطیفی افزود: تعداد این صندوق ها در کل کشور 560صندوق است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر رئیس جمهوری به استان فارس فردا پنجشنبه 31 فروردین ماه در مسیر روستای برمشور در 30 کیلومتری شرق شیراز حضور می یابد و با دستور رئیس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس از این صندوق ها رونمایی می شود.

وی ادامه داد: شمار اعضای هر یک از این صندوق های می تواند بین 30 تا 50 نفر باشد.

لطیفی بیان کرد:  هم اینک تعداد کل اعضای این صندوق ها در کشور 18 هزار و 209 نفر است که از این تعداد سه هزار و 120 نفر آن متعلق به استان فارس است.

وی اظهار داشت: 85 صندوق خرد زنان روستایی این استان در شهرستان های استهبان، اقلید، فسا، مرودشت، کازرون، فیروزآباد و شیراز و همچنین مناطق عشایرنشین فیروزآباد، فسا و ممسنی راه اندازی شده است.

لطیفی ادامه داد: موضوع تشکیل صندوق های خرد زنان روستایی به عنوان نهاد مالی در روستاها از سوی صندوق کارآفرینی امید و با هدف تامین منابع مالی کسب و کارهای خرد روستایی از تیرماه 94 با برگزاری نشست های هماهنگی و همفکری شکل گرفت.

او گفت: افزایش دسترسی زنان روستایی کم درآمد به تسهیلات اعتباری، توانمند سازی آنان از طریق آموزش مهارت های شغلی مورد نیاز آنها، بهبود سطح درآمد خانوارهای روستایی و عشایری با اجرای طرح های کوچک، نهادینه سازی مشارکت جوامع روستایی برای اجرای طرح های خرد از محل تلفیق منابع مردمی و منابع دولتی از جمله اهداف راه اندازی صندوق خرد روستایی به شمار می آید.

لطیفی افزود: صندوق کارآفرینی امید به هر صندوق 150 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند و مابقی این منابع از محل آورده روستاییان با توجه به توان مالی آنها تامین می شود.


مدیر صندوق کارآفرینی امید در استان فارس تصریح کرد: از شهریور 95 زمان تشکیل صندوق های خرد روستایی در استان فارس تا کنون نزدیک به 12 میلیارد ریال تسهیلات به یک هزار و 600 نفر از اعضای این صندوق ها پرداخت و به همین میزان ایجاد اشتغال شده است.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.