سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

آغاز آبگیری سد کلقان بستان آبادبا حضور مدیر عامل منابع آب کشور

آبگیری از سد کلقان همزمان با سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی و با حضور مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب کشور روز چهارشنبه در مراسم آبگیری از این سد با بیان اینکه برای سد کلقان یک هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: این سد جزوه سدهای ارزان قیمت بوده و امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح کامل آن باشیم.
حاج رسولی ها تکمیل پروژه این سد را جزو اولویت های دولت عنوان و اظهار کرد: با افتتاح کامل این سد برای دو هزار نفر شغل ایجاد می شود.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور با بیان اینکه تامین آب شرب و صنعتی منطقه از اهداف این پروژه است یادآوری کرد: با افتتاح این سد به یک هزار و 100 هکتار از اراضی تراس رودخانه به میزان 2/7 میلیون متر مکعب در ثانیه آبدهی، آب صنایع بستان آباد به میزان 4/3 میلیون متر مکعب و آب شرب بستان آباد و روستاهای اطراف تامین می شود.
رسولی ها، تامین آب خام تصفیه خانه هشترود به میزان 5/10 میلیون متر مکعب، حق آبه محیط زیست به میزان 2/3 میلیون متر مکعب و کنترل سیلاب های فصلی و آنی ایجاد منطقه گردشگری را از برکات دیگر این سد مخزنی اعلام کرد.
فرماندار بستان آباد نیز در این آئین گفت: اجرای پایاب سد و استفاده بهینه از آب این سد، دغدغه مسولان شهرستانی بوده و خط انتقال آب به این شهرستان نیازمند اعتبار فراوانی است و آب این سد مشکل آب شرب و صنعت را در این شهرستان حل می کند.
علی بدرشکوهی افزود: در حوزه صنعت سد کلقان بیش از 500 واحد صنعتی و تولیدی با 17 هزار کارگر نیاز به آب دارند.
وی بهره برداری کامل از این سد را گامی مهم در رونق و توسعه حوزه کشاورزی و صنعت عنوان کرد.
سد مخزنی کلقان چای از سدهای منطقه شرق سهند است که به فاصله 23 کیلومتری جنوب غربی شهرستان بستان آباد و بر روی رودخانه کلقان چای احداث شده است.
این سد خاکی با هسته رسی میانی و با حجم کل مخزن 22 میلیون متر مکعب و با طول تاج 520 متر مربع ساخته شده که علاوه بر تامین بخشی از آب شرب بستان آباد و هشترود و صنایع واقع در مسیر، حدود سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی این مناطق را نیز آبیاری می کند.

انتهای پیام/خ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.