سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

نمایشگاه آثار شاعران نامی ایران در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

نمایشگاهی فرهنگی و ادبی از آثار شاعران نامی ایران فردوسی، حافظ، سعدی شیرازی، سلمان ساوجی، خیالی و جامی و کتابهای چاپی شاعران معاصر خراسانی در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، در این نمایشگاه آثار خطی ارزشمندی نظیر شاهنامه فردوسی با35 مجلس تصویر نگارگری، دیوان حافظ، گلستان، بوستان سعدی، دیوان سلمان ساوجی، دیوان خیالی و دیوان جامعی در معرض دید عموم قرار گرفته که از نظر تاریخی، فرهنگی و ادبی، نفیس و منحصر به فرد می باشند.
در بخش دیگری از این نمایشگاه آثاری از شاعران معاصر خراسانی نظیر غلامرضا شکوهی، امیر برزگر، مجید نظافت، هادی منوری و بهزاد پورحاجیان به نمایش در آمده است.
سرمه در چشم غزل، از آسمان جماران، فرشتگان معاصر، یک ساغر نگاه، زیارتنامه عروج و نماز عاشقی برخی از عناوین کتابهای شاعران خراسانی است که در این نمایشگاه با هدف معرفی آثارشاعران نامی ایران و نیز شاعران معاصر خراسان در حاشیه نشست انجمن ادبی شمس برگزار شده است.
با توجه به اینکه كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي داراي مجموعه هاي خطي و چاپي بي‌نظيري درموضوعات مختلف خاصه آثار ادبی مي باشد، به مناسبت هاي مختلف بخشي از آنها درقالب نمايشگاه به نمایش در می آید و مورد توجه نسخه‌شناسان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و هنری قرار دارد.
انتهای پیام// م.م


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.