سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خلاقیت اتریشی‌ها در مهار کردن سیل+فیلم

اتریشی‌ها با خلاقیتی که به خرج دادند از وقوع یک فاجعه عظیم پیشگیری کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،هنگامیکه دانه‎های باران بر اثرضربه به خاک موجب فشرده شدن و چسبندگی سطح‎ رویی خاک شده، از قدرت جذب خاک و نفوذ آب در عمق خاک می‎کاهد و آب بارندگی در خاک نفوذ نکرده و روی زمین جاری می‎شود.وقتی حجم آبی که به این علت به جای جذب در خاک به صورت روان روی زمین به حرکت در می آید بیشتر از یک حدی باشد، اصطلاحا می گویند سیل راه افتاده که این پدیده خطرناک می تواند آسیب های زیادی از جمله تلفات جانی به همراه داشته باشد که البته با اعمال اقدامات مدیریتی و فنی می توان احتمال بروز سیلاب و به خصوص خسارات و اثرات نامطلوب آنرا كاهش داد.

به عبارتی دیگر نیز سيل می تواند افزايش ارتفاع آب رودخانه به خاطر بارش های شدید و بيرون زدن آب از آن و اشغال بخشي از دشت‌هاي حاشيه رودخانه باشد كه ممکن است باعث بوجود آمدن خسارات بر خانه ها و تاسيسات عمومي باشد و یا حتی تلفات انساني و دامي به همراه داشته باشد. در مواردي که سيل ناشي از افزايش سطح آب درياچه و يا دريا باشد، جريان بادهاي شديد نیز تاثير زيادي در این روند خواهد داشت.

اما این پدیده مرگبار برخلاف همه پیچیدگی هایش قابل پیشگیری، بررسی و شناخت بوده و می توان برای مهار و كاهش خسارات آن و یا حتی بهره برداری اقتصادی از سیلاب تدابیر مناسبی اندیشید. در سال 2013 بارش باران های زیاد باعث شد که در چند شهرِ اتریش از جمله شهر Grein سیل جاری شود که با واکنش به موقع و تدبیر جالبی که اتریشی ها داشتند، با ساخت یک دیوار جلوی طغیان رودخانه و راه ورود آن به شهر را بستند که این  اقدام آنها حیرت همگان را برانگیخت.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.