سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یزد خبر داد؛

پرداخت بیش از ۶۰ میلیارد ریال مستمری به سرپرست خانوار‌های روستایی استان

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یزد گفت: سرپرست خانوار‌های روستایی ۶۵ میلیارد ریال مستمر دریافت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حسن ابراهیمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یزد گفت: کشاورزان، روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی و زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایری می‌توانند عضو این صندوق اجتماعی شوند.

 ابراهیمی تعهدات دراز مدت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان یزد را در قبال بیمه شدگان، حمایت از قشر کشاورز و دامدار و همچنین پرداخت مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یکی از چهار صندوق بیمه عمومی کشور است افزود: این صندوق در راستای تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی به منظور بهره مندی قشر روستایی، کشاورز و عشایر تشکیل شده است.

 ابراهیمی افزود: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۶۵ میلیارد ریال مستمری در استان یزد به سرپرست خانوار‌های روستایی و عشایری پرداخت شده است.

وی ادامه داد: جمعیت مشمول این صندوق را در استان  با توجه به محدودیت سنی ۱۸ تا ۵۰ سال، ۵۶ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۱ هزار و ۷۲۲ هزار نفر در این صندوق بیمه پرداخت کردند که بیش از ۳۸ درصد ضریب نفر زایی بیمه در استان یزد است.

ابراهیمی گفت: مشمولان با پرداخت پنج درصد حق بیمه عضو صندوق می‌شوند و دولت نیز ۱۰ درصد حق بیمه مشمولان عضویت در صندوق را پرداخت می‌کند.

وی میزان پرداخت حق بیمه در صندوق یاد شده را ماهیانه بین حداقل ۲۰۰ و حداکثر ۴۵۰ ریال اعلام کرد و افزود: دولت نیز در نقش کارفرما معادل ۲ برابر این رقم را پرداخت می‌کند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ی

سرپرست خانوار‌های روستایی استان یزد ۶۵ میلیارد ریال مستمری دریافت کردند

برچسب ها: بیمه ، تامین اجتماعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.