سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضمن تایید پایبندی ایران به برجام مطرح شد؛

تیلرسون: آمریکا ممکن است در خصوص لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران تجدیدنظر کند

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن در حال بررسی تاثیر تحریم‌های هسته‌ای لغو شده ایران بر منافع ملی آمریکاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "رکس تیلرسون"، وزیر خارجه آمریکا، در گزارشی پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، تلویحا از احتمال بازگردانده شدن تحریم‌های هسته‌ای ایران خبر داد.

وی طی بیانیه‌ای اعلام کرد دولت ترامپ در حال بررسی این مسئله است که آیا لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران به موجب برجام به نفع منافع ملی آمریکا بوده است یا خیر و کنگره را نیز در جریان برنامه‌های خود قرار داده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت ترامپ تیمی را به ریاست شورای امنیت ملی مامور بررسی برجام و ارزیابی تاثیرگذاری تحریم‌های هسته‌ای لغو شده ایران بر منافع ملی آمریکا کرده است.

تيلرسون در حالی از احتمال تجدیدنظر در لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران سخن گفت که در ادامه اذعان کرد ايران تا 18 آوريل (29 فروردین) به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای پايبند بوده است.

وی ساعاتی پیش از این اظهارات، اولین گزارش رسمی دولت ترامپ درباره نحوه اجرای برجام از سوی ایران را تحویل کنگره آمریکا داد. در این گزارش وزیر خارجه آمریکا تصریح کرده است که ایران طی 90 روز گذشته به مفاد توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

دولت آمریکا طبق قانون موظف است به منظور تصمیم‌گیری درباره ادامه تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران، هر 90 روز یکبار گزارشی از وضعیت پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را به کنگره ارایه دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
مار سمی باید سرش کوبید نه با سحر و جادو خوابش کرد یک قدم عقب رفتیم صد قدم جلو امدن از کره شمالی یاد بگیرین
ناشناس
۱۷:۲۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
روتونو برم هی . به سنگ پای قزوین گفتین زکی . کی دس از تهدیدای تو خالیتون ورمیدارین همین دیروز صد تا بوئینگ ازتون خریدیم
ناشناس
۱۵:۴۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
تیلرسون دشمن قسم خورده ایران ویک یهودی اسرائیلی است چرخه زندگی وی با دشمنی با آدمها وانسانیت که وی بویی از آن نبرده میگذرد
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۰:۵۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
کشور آمریکا نفت خاورمیانه ،شمال آفریقا را 100 ساله دارد رایگان می برد . آیا نفت خام 20 دلاری رایگان نیست ? هریک لیتر نفت خام فقط برای کشور ایالات متحد آمریکا 500 دلار می باشد. هر یک گرم طلا برای کشور آمریکا 800 دلار می باشد. وانواع آهن آلات فقط برای کشور آمریکا 1000 درصد گران تر م شود
ناشناس
۰۹:۵۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
پس منافع ملی ایران و بقیه کشورهای دنیا چی میشه ...اروپا خصوصا انگلیس و المان که دوست دارند روابط اقتصادی با ایران داشته باشند چی .....لابد منافع ملی امریکا گره خورده به دلارهای عربستان ...ولی اقای تیلرسون منافع زود گذر عربستان ( به اصطلاح منافع..جز صرر برای امریکا هیچ نداره .خودشون هم میدونند ولی عده ای که اطلا به فکر امریکا نیستند تصمیمات را میگیرند و دنیا را به گند کشیدند که دودش فعلا داره چشم اروپا میره ) را به منافع بلند مدت دوستی و وفاداری روسیه و ایران و کشورهای با فرهنگ و پیشینه و البته غیر خرابکار ترجیح ندهید ...
حمیدرضا
۰۹:۲۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
شیطان تعهدسرش نمی شود.