سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بردخون بوشهر جزو مناطق بحران آبی کشور است

ئیس جهاد کشاورزی دیر گفت: 2 دشت در منطقه بردخون این شهرستان در ردیف دشت های بحرانی و کم آب کشور اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،عیسی محمددوست روز سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت آب کشاورزی منطقه بردخون شهرستان دیر افزود: باید با مشارکت کشاورزان، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی مصرف آب را در این منطقه کاهش داد. 2هزار و 150 هکتار از اراضی بخش بردخون زیر کشت محصولات کشاورزی است که بیشترین میزان کشت را در این شهرستان به خود اختصاص داده است.

رئیس جهاد کشاورزی دیر ادامه داد: 15 راهکار برای کاهش مصرف آب به کشاورزان ارائه شده که با رعایت آن می توان مقداری از مشکل بحران کم آبی را در این منطقه برطرف کرد. توسل به زور و اجبار در کاهش مصرف آب کارساز نیست و باید با اقدامات فرهنگی، فکری، آموزشی و اطلاع رسانی همراه با اعتمادسازی کشاورزان را به کاهش مصرف آب ترغیب کرد تا آنان نیز از این کار استقبال کنند.

محمد دوست ادامه داد: تغییر الگوی کشت، اجرای طرح های آبیاری تحت فشار، گسترش گلخانه ها با مشارکت بانک ها، انتخاب بذر مناسب و نصب کنتور هوشمند روی چاه‌ها از راهکارهای کاهش مصرف آب است. اکنون درمنطقه بردخون سالانه 27میلیون مترمکعب آب برداشت می شود که می توان با برنامه ریزی های مناسب و طبق الگوی کشت این مصرف را به 13میلیون مترمکعب در سال کاهش داد.

رئیس جهاد کشاورزی دیر با اشاره به وجود 270 حلقه چاه مجاز کشاورزی در این منطقه گفت: یکی از علت های اساسی برداشت زیاد آب در دشت های آبی منطقه بردخون وجود چاه های غیر مجاز است. 

انتهای پیام /پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.