سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی اعتنایی سران غربی به حضور در نشست "جاده ابریشم جدید" چین

سران غربی تمایلی به حضور در نشست جاده ابریشم جدید چین از خود نشان ندادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز سه شنبه اعلام کرد از میان سران کشورهای غربی، تنها نخست وزیر ایتالیا برای شرکت در نشست "جاده ابریشم جدید" چین اعلام آمادگی کرده است.

قرار است نشست جاده ابریشم جدید چین ماه آینده برگزار شود. این نشست مهمترین رویداد دیپلماتیک در سال جاری میلادی محسوب می شود.

طرح ایجاد جاده ابریشم جدید را برای اولین بار «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین مطرح کرد. قرار است این جاده آسیا را به آفریقا و اروپا متصل کند و روابط تجاری را تسهیل ببخشد. چین تاکنون 40 میلیارد دلار برای ایجاد زیرساخت های مرتبط با این طرح سرمایه گذاری کرده است.

«وانگ یی» اعلام کرد از میان سران اروپایی تنها نخست وزیر ایتالیا برای شرکت در این نشست اعلام آمادگی کرده است. با این حال، وانگ یی حضور روسای جمهور روسیه، فیلیپین، سوئیس، چک و همچنین نخست وزیران کشورهای اسپانیا، یونان، مجارستان، صربستان و لهستان در این نشست را تایید کرد. وی در واکنش به حضور نداشتن اکثر سران کشورهای غربی در این نشست به خبرنگاران گفت: «این یک توافقنامه همکاری مثبت است و ما نمی خواهیم آن را سیاسی کنیم.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.