سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمیه صباغی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

همکاری با امیر دژاکام افتخار بزرگی است/ تئاتر به بازیگر قدرت می دهد

در تئاتر بازیگران می‌توانند از خودشان قدرت‌ بیشتری نشان بدهند و همچنین بروز رسانی بشوند.

سمیه صباغی بازیگر تئاتر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حضور خود در نمایش «صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی» گفت: در درجه اول من خودم دانشجوی رشته سینما هستم و طی این مدت همزمان دانشجوی امیر دژاکام هم بوده‌ام. من از نزدیک با کار دژاکام آشنایی داشتم. بودن در کنار وی هم به نوعی آموزش است و هم افتخار و صرفا تجربه کاری نیست. قطعا طبیعی است که ما به عنوان دانشجو منتظر حضور در کار د‍ژاکام باشیم که به لطف پروردگار و عنایت وی، این افتخار نصیب من شد.

همچنین صباغی پیرامون سابقه فعالیت‌هایش افزود: سابقه فعالیت‌های من به سال های گذشته بر می‌گردد و اولین کارم را در کنار اسماعیل خلج در تئاتر با نمایش «داستان‌های ناتمام» شروع کردم. نمایش بعدی من «شبی از شب‌های عباس» و نمایش «بگذار یک امشب بگذرد» را به کارگردانی مریم فتحی و علی برجی در جایگاه بازیگر. بعد از آن افتخار همکاری با عباس عبدالله زاده را در نمایش «گرگ دختر» داشتم و با سارا داروفروش هم نمایشنامه‌خوانی «با بوی قرمه سبزی» و با مهرنوش دارا نمایشنامه خوانی کار کردم. حضورم در تلویزیون هم به سریال شاهد احمدلو به نام «خانه اجاره‌ای»   بر می گردد و در سریال «پریا» هم افتخار همکاری داشتم. بعد از آن در تله فیلم «شمال شهر، جنوب شهر» به کارگردانی سعید عباسی و تله فیلم «دوربین» به کارگردانی محسن توکلی افتخار همکاری داشتم و چندین فیلم دانشجویی هم کار کردم. 

وی در خصوص دیدگاه خود پیرامون نمایش «آرتورو اویی» اظهار داشت: نمایش به لحاظ محتوایی یک نمایش بسیار مناسب است که پیرامون مسائل اقتصادی بحث می‌کند و با توجه به اقتصاد جامعه امروز نمایشی درخور این مسائل است. 
 
صباغی پیرامون تاثیر حضور بازیگران چهره در تقویت تئاتر و فروش بلیت تصریح کرد: از نظر من حضور بازیگران چهره به صورت کلی در فروش آثار موثر نیست؛ بلکه حضور بازیگران خوب است که کیفیت کار را بالا می برد و باعث دیده شدن اثر خواهد شد و احتمال دارد بازیگران خوب در بین آحاد مردم شناخته شده باشند که در کیفیت اثر تاثیر می گذارد. 

بازیگر نمایش «صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی» در خصوص علت روی آوردن بازیگران سینما به تئاتر بیان کرد: علت این مسئله این است که در تئاتر بازیگران می‌توانند از خودشان قدرت‌ بیشتری نشان بدهند و همچنین بروز رسانی بشوند. 

وی همچنین در خصوص توصیه خود به بازیگران تازه وارد عرصه تئاتر افزود: من در حال حاضر دانشجو هستم ولی توصیه من به آنها این است که بر متون ارزشمند نمایشی تمرکز کنند و برای تمرین هم اهمیت زیادی قائل بشوند. 
 
انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.