سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

واکسینه شدن کودکان اتباع خارجی علیه فلج اطفال در برخوار

با اجرای مرحله اول طرح ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال، بیش از هزار و 500 کودک اتباع خارجی در شهرستان برخوارواکسینه شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهرام حاجیان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان برخوار  افزود:درمرحله اول این طرح 20 تیم عملیاتی شامل 60 نفر به تمامی شهرها وروستاهای شهرستان برخوار، مناطق صنعتی ،‌ دامداری ها و کارگاه ها مراجعه کردند.

وی اظهارکرد: شهرستان برخوار دو هزار خانوار اتباع خارجی دارد که در این طرح به بیش از یک هزار و 500 کودک زیر پنج سال قطره داده شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان برخوار با اشاره به اینکه مرحله اول ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال شهرستان برخوار از 21 تا 23 فرودین ماه اجرا شد افزود: مرحله دوم این طرح از 23 تا 25 اردیبهشت امسال در شهرستان برخوار اجرا می شود.

حاجیان تصریح کرد:برخی کشورها از جمله کشورهای همجوار ایران شامل افغانستان و پاکستان درگیر بیماری فلج اطفال هستند و حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشور از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی عنوان کرد : فلج اطفال نوعی بیماری حاد و یروسی است که تنها از انسان به انسان انتقال می یاید و ایمن سازی تکمیلی، ایمن سازی جاری فلج اطفال و مراقبت فلج شل حاد سه راهکار اصلی پیشگیری از آن است.



انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.