سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با این روش از ماشین‌های سنگین سبقت بگیرید+ فیلم

ماشین‌های سنگین بعلت افزایش طولی خود، در برخی جهات با محدودیت دید یا اصطلاح نقطه کور روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سبقت گرفتن در جاده‌های دو طرفه یکی از بخش‌های حساس و مهم رانندگی به حساب می‌آید، مخصوصا هنگامی که شما پشت یک خودور سنگین در حال رانندگی هستید این موضوع حساسیتی دو چندان پیدا خواهد کرد.

ماشین‌های سنگین بعلت افزایش طولی خود، در برخی جهات با محدودیت دید یا اصطلاح نقطه کور روبرو هستند. موضوع قابل توجهی که رانندگی در کنار آنها را پر خطر و ضریب خطا را بالا خواهد برد.

اخیرا کمپانی سامسونگ با ایده کامیون‌های ترانزیتی ایمن ( Samsung s transparent Safety Trucks ) این مشکل را برطرف کرده است. دوربین‌های وایرلس قرار گرفته در جلو این کامیون‌ها وضعیت جاده مقابل را بصورت آنلاین در چهار صفحه نمایش OH46D نصب شده در عقب نمایش می‌دهند. نمایشگرها دارای تاییدیه IP56 بوده و بالاترین گواهی‎نامه مقاومت در برابر گرد و غبار، رطوبت و باران را دارند. از این طریق ماشین‌های پشتی اطلاعات لازم در مورد وضعیت جاده و شرایط گرفتن سبقت از کامیون را دریافت می‌کنند.

کارشناسان معتقدند هزینه‌های بالای این نمایشگرها در مقابل استفاده از فناوری V2V مقرون به صرفه نخواهد بود. فناوری وی تو وی ( ارتباط بین خودورها ) اطلاعات سرعت، جهت حرکت و محل استقرار فیزیکی خودروها را بر روی یک شبکه‌ سراسری برای تمام اتومبیل‌ها ارسال و  اطلاعات ماشین‌های دیگر را به همین روش دریافت کند. این اطلاعات به راننده کمک می‌کند تا واکنش‌های سریع و درستی را اتخاذ کند.

گفتنی است؛ ایده این کامیون‌ها نخستین بار در کشور آرژانتین ارائه شد، این کشور بدلیل داشتن بزرگراه‌های دو سویه بسیار از نظر آمار بیشترین حجم تصادفات را دارا است.


برای دانلود اینجا کلیک کنید


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.