سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ارشاد گلستان:

۱۴ خانه فرهنگ دیجیتال در استان گلستان راه‌اندازی شد

تاکنون ۱۴ خانه فرهنگ دیجیتال در استان گلستان راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛  حجت الاسلام  علی‎اصغر فضیلت پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: امید داریم انتخاباتی پرشور و در حد و اندازه‌ تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم بخورد که حماسه‎ای دیگری آفریده شود و به اقتدار نظام بیفزاید.

 وی تصریح کرد: حضور حداکثری در انتخابات و در راستای تحقق آرمان‎های نظام مقدس  جمهوری اسلامی می‎تواند پشتیبانی خوبی برای دولت دوازدهم باشد.

مدیرکل فرهنگ ارشاد و اسلامی استان گلستان به راهبردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: تاکید بر تلاش حداکثری برای رفع دغدغه‎های مقام معظم رهبری و مراجع اعزام به عنوان یک سیاست و راهبرد در دستور کار ما قرار دارد.

فضیلت یادآور شد: پرهیز از سیاسی شدن مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر دو اصل اعتدال و وفاق از دیگر راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در استان گلستان با توجه به تنوع اقلیم و قومیت‎ها بسیار مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که ساختار دستگاهی ما هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ ساختار نرم سیار، جوان، پویا و آینده‎نگر باشد.

مدیرکل فرهنگ ارشاد و اسلامی گلستان اصجاب فرهنگ، هنر و رسانه می‎توانند در راستای این مهم  کمک شایانی داشته باشند، بیان داشت: اصلاح نیروی انسانی و کیفی‎سازی کادر با اجرای طرح جامعه انگیزش از دیگر موضوعاتی است که در راهبردهای فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‎کنیم.

  فضیلت افزود: توجه به زیرساخت‎های فرهنگی و تعیین مرزهای مسئولیت با توجه منابعی که  در اختیار داریم نیز مورد توجه است.

وی با بیان اینکه 7 هزار و 100 میلیارد تومان منابع اعتبارات فرهنگی است، گفت: در حالی سهم ارشاد از این اعتبارات کمتر از یک‌هزار میلیارد تومان است که سهم و تکثر وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی 7 برابر منابع‎ای است که به آن اختصاص پیدا می‎کند.

مدیرکل فرهنگ ارشاد و اسلامی گلستان بر توجه به نهادهای فرهنگی مردم نهاد تاکید کرد و یادآور شد: تحقق اقتدار فرهنگی، اخلاق‎گرایی در کفتار و عمل، تکریم از بزرگان فرهنگ و هنر کشور مورد توجه دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد.

فضیلت درباره عملکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در باب فعالیت‎های آموزشی در سال گذشته 44 کارگاه  و دوره آموزشی را برگزار کردیم که این دوره‎ها برای کارکنان و فرهنگ هنر و رسانه بود.

وی با بیان اینکه در این میزان کلاس آموزشی و کارگاهی 13 هزار و 591 نفر ساعت مشارکت داشتند، یادآور شد: جامعه شناسی سینما، سبک زندگی، قاچاق کالا و ارز، اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی موسسات قرآنی، ارتباط با مطبوعات، مفاهیم کلیت دولت الکترونیک،مهارت‎های ارتباطی مدیران، آسیب‎های فضای مجازی، کد نویسی امن، پویانمایی از جمله دوره‎ها و کارگاه‎های آموزشی است که در سال گذشته برگزار شده است.

‎ مدیرکل فرهنگ ارشاد و اسلامی گلستان با بیان اینکه 14 خانه فرهنگ دجیتال را در سطح استان گلستان تحت پوشش داریم، افزود: 5 مورد آن به قبل از سال 1390 بازمی‎گردد و ما بقیه آن در دولت تدبیر و امید راه‎اندازی شده است.

فضیلت به برنامه‎های شاخص فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش مختوم‎قلی فراغی با حضور مهمانان خارجی از کشور ترکمنستان و همایش شیخ محمد حسین مقصودلو از رویدادهای فرهنگی است که در سال 1395 برگزار کردیم.

انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
اعزام !!؟