سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

گیاهانی که خواص دارویی دارند

گیاهانی مانند پاغازه، کنگر، گنور، شنگ، پیچک، برزه، زو، ریواس، سیرونه، تولکه و... از جمله گیاهانی‌‌اندکه در استان کرمانشاه می‌رویند و دارای عطر و بوی خاصی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛شیر مستی کارشناس تغذیه می گوید: گیاهانی مانند پاغازه، کنگر، گنور، شنگ، پیچک، برزه، زو، ریواس، سیرونه، تولکه و... از جمله گیاهانی‌‌اندکه در استان کرمانشاه می‌رویند و دارای عطر و بوی خاصی هستند

وی گفت : این گیاهان در برنامه غذایی مردم کرمانشاه قراردارد و عده‌ای از مردم از طریق جمع‌آوری این گیاهان و فروش آن به کسب درآمد می‌پردازند و بازار فروش این محصولات پررونق است.

کارشناس تغذیه افزود: گیاهان محلی علاوه بر طعم دل‌پذیر،دارای خواصی هستندکه برخی از این گیاهان به‌صورت خام و برخی با شیوه‌های خاص پخته و مصرف می‌شوند.

شیرمستی همچنین به کنگر اشاره کرد و گفت این گیاه طبیعتی گرم و خشک دارد و به‌همین علت آن ‌را با ماست نیز می‌خورند و کنگر منبع غنی پتاسیم است. و.کنگر ضدعفونی‌کننده، اشتهاآور، تب‌بر و هضم‌کننده غذا است و مصرف آن باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود.

گیاه شنگ هم به‌سبب داشتن مواد تصفیه‌کننده، خون را تمیز می‌کند و برای رفع ورم روده و کلیه بسیار مفید است.

در فصل بهار سبزیجات کوهی فراوانی در بازار یافت می شود و همگان می توانند با رعایت رژیم غذایی و دارویی خود و عدم داشتن مشکلات کلیوی و کبدی و یا قلبی از آنها استفاده کنند

. گیاه دیگر ریواس است که این گیاه نیز به صورت وحشی در دامنه کوه ها می روید و مقوی قلب است و خواص ضدالتهابی دارد، ریواس سرشار از ویتامین های مختلف است.

 
انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.