سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

معاینه دهان و دندان دانش آموزان زیر 14سال

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: امسال بیش از 14 هزار دانش آموز زیر 14 سال در کهگیلویه مورد معاینه دهان و دندان قرار می گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  داوری گفت: درراستای طرح تحول نظام سلامت از سال 94 هر شش ماه یک بار دانش آموزان زیر 14 سال مورد معاینه دهان و دندان قرار می گیرند.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در مراسمی نمادین که به مناسبت هفته دندان پزشکی در مدرسه دخترانه حضرت لیلا(س) در دهدشت برگزار شد افزود: معاینه دهان و دندان،وارنیش فلوراید تراپی،فیشور سیلانت،ترمیم،جرم گیری و پالپوتومی از جمله خدماتی است که در این طرح به صورت رایگان به دانش آموزان زیر 14 سال ارائه می شود.

وی ارائه ی آموزش به دانش آموزان در زمینه بهداشت دهان و دندان را یکی دیگر از خدمات این طرح برشمرد و گفت: طی یکسال گذشته در همه ی مدارس شهری و روستایی مسواک و خمیر دندان بین دانش آموزان زیر 14 سال به صورت رایگان توزیع شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از 15 هزار دانش آموز در شهرستان کهگیلویه مورد معاینه قرار گرفتند افزود: در این مدت 162 هزار مورد مراجعه دانش آموزان برای ترمیم،جرم گیری،کشیدن دندان،عصب کشی،فیشورسیلندر و وارنیش فلوراید انجام شد.


انتهای پیام/ش


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.