سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

ارزیابی طرح 10 هکتاری منطقه گردشگری روستای مهارلو

طرح 10 هکتاری منطقه نمونه گردشگری روستای مهارلو استان فارس در سفر کارشناسان سازمان میراث‌ فرهنگی ارزیابی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس اعلام کرد: کارشناسان اعزامی طرح ضربتی ارزیابی ظرفیت تولید و اشتغال، از ظرفیت های موجود در روستای مهارلو بازدید کردند.

 
این گزارش حاکی است، کارشناسان اعزامی پس از ورود به روستای مهارلو از منطقه نمونه گردشگری به مساحت 10 هکتار بازدید و در جریان جزئیات طرح پیشنهادی سرمایه گذار قرار گرفتند.
 
بر اساس این گزارش، کارشناسان همچنین از محل چشمه آبگرم روستا، کوچه باغ ها، کاروانسرای شاه عباسی، بافت قدیم روستا، امام زاده بی بی شریفه خاتون و قبرستان تاریخی دیدن و پس آن در جلسه ای با حضور کارشناسان استان، رئیس شورای و دهیار روستا شرکت و مقرر شد در خصوص فعال کردن جامعه محلی برای تاسیس واحدهای اقامتی بوم گردی، بازسازی کاروانسرای قدیمی و بهسازی چشمه آبگرم معدنی پیگیری های لازم صورت پذیرد.
 
بر اساس اعلام این روابط عمومی، همچنین کارشناسان از دریاچه مهارلو در شمال شرقی روستا و در ۲۷ کیلومتری جنوب شرقی شیراز که محل برقراری زیستگاه های جانوری و پرندگان مختلف از جمله فلامینگو و مهمترین گونه پرندگان، درناها، انواع غازها، مرغابی ها، آنقوت، آبچیلک ها و دسته‌ای از پرندگان شکاری که با آمدن پرندگان مهاجر در این محل یافت می‌شود دیدن کردند.
 
گفتنی است، روستای مهارلو یکی از روستاهای استان فارس و از توابع شهرستان سروستان است.  
 
از جاذبه‌های این روستا می توان به دریاچه مهارلو، امام‌زاده خدیجه بانو، بقعه متبرکه بی بی شریفه خاتون و کارونسرای شاه عباسی اشاره کرد.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.