سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاووشی در همایش دانش‌آموزی مشق مشارکت مطرح کرد؛

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از مطامع جهانی جلوگیری می‌کند

مدیر کل سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی برای شرکت در انتخابات از مطامع جهانی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید شهاب‌الدین چاووشی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در همایش دانش‌آموزی مشق مشارکت که امروز(دوشنبه) در سالن همایش امام علی (ع) و با حضور بیش از 400 دانش‌آموز برگزار شد، اظهار  داشت: امروز بحث این نیست که چه کسانی اداره امور شهر‌ها و روستاها را در اختیار بگیرند بلکه بحث مهم این است که مردم ایران پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، چرا که عدم حضور ایرانیان بر پای صندوق‌های رأی و عدم مشارکت‌ سیاسی در امر انتخابات موجب می‌شود کشور ما در معرض مطامع جهانی قرار گیرد. 
 
وی در ادامه افزود: ایران یکی از امن‌ترین کشور‌ها در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود، این در حالی است که سایر کشورهای عربی خاورمیانه مانند عراق و سوریه در معرض حملات تروریستی هستند. 
 
معاون سیاسی و  اجتماعی استانداری تهران تصریح کرد: در دنیا بسیاری از کشورها تجهیزات و امکانات نظامی زیادی را در اختیار دارند اما رمز پیروزی ملت ایران حضور و مشارکت گسترده مردم در امر انتخابات است و ایرانیان به تمام جهان ثابت کردند که یک ایرانی برای منافع ملی خود همیشه در صحنه حضور دارد و اگر در کشور ما ناامنی وجود داشت امکان و بستر انجام هیچ کاری فراهم نبود و همه بر این باورند که اگر مردم حضور و مشارکت خود را افزایش دهند اتفاقات خوبی پیش‌رو خواهد بود. 
 
چاووشی تصریح کرد: همزمان با انتخابات باید نگاهی به وضعیت کشورمان نسبت به 4 سال گذشته بیاندازیم، زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد با وجود تمدن درخشان کشور ایران و به واسطه تحریم‌های ظالمانه‌ای که تحت سلطه آن بودیم این دولت توانست کشور را به لحاظ اقتصادی ترمیم کند. 
 
وی بیان کرد: در دولت‌های پیشین اقتصاد کشور ما تنها به اقتصاد نفتی متکی بود، چرا که در سال 92 میزان تولید نفت ایران کمتر از یک میلیون بشکه بود و به واسطه تحریم‌ها نمی‌توانستیم نفت خود را به فروش برسانیم و هم اکنون با تلاش و همت مسئولان اقدامات خوبی در حوزه درآمد و اقتصاد انجام و مشکلات برطرف شد.
 
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: امروز ما می‌توانیم از مخازن مشترک نفت و گاز به اندازه قطری‌ها برداشت کنیم و توانستیم به واسطه شکست تحریم‌های ظالمانه زیر ساخت‌های اقتصادی را ترمیم کنیم. 
 
چاووشی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم اذعان کرد: در مذاکرات ایران با 5+1 بر سر توافقات هسته‌ای چیزی را از دست ندادیم و از لحاظ دارا بودن انرژی هسته‌ای به رسمیت شناخته شده‌ایم، چرا که در گذشته نظام جهانی ایران را کشوری خطرناک و تولید کننده سلاح‌های هسته‌ای می‌دانست اما ایرانی‌ها سلاح هسته ای تولید نمی‌کردند، بلکه از تکنولوژی هسته‌ای به شیوه صلح‌آمیز بهره‌مند می‌شدند. 
 
وی با بیان اینکه سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی از نظر دین و شرع ما کاری ممنوع و حرام است و ایران در مذاکرات هسته‌ای تلاش کرد تا نوع افکار طرف مقابل را تغییر دهد، گفت: ما توانستیم با مذاکره و گفتگو مسأله هسته‌ای را حل کنیم، چرا که ایران به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیست و تنها دستاورد ما این بود که توانستیم تفکر غلط غربی‌ را از بین ببریم. 
 
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران اظهار داشت: ما در این توافقات چیزی واقعی به دست آورده‌ایم اما غربی‌ها تنها نتیجه‌ای مجازی و توهمی به دست آوردند و توانستیم به آن‌ها ثابت کنیم اگر رفتارهای منطقی وجود داشته باشد قادر به شکست دشمنان نظام خواهیم بود. 
 
وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: از تمام ملت ایران برای حفظ اقتدار و عزت کشورمان دعوت می‌کنیم تا پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و کشور نیازمند مدیران شایسته برای مدیریت مسائل و مشکلات کشور است. 
 
چاووشی در پایان بیان کرد: مسأله آلودگی شهر تهران موضوع دیروز و امروز نیست و همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا این معضل حل شود و کلان‌شهر غول‌پیکری مانند تهران نیاز به مدیران شایسته‌ای است تا بحران‌هایی مانند پلاسکو را به خوبی مدیریت کرده و از وقوع مجدد چنین حوادثی جلوگیری کند تا این شهر برای همه مردم قابل زیست شود. 

*افزایش 18 درصدی مشارکت در انتخابات

سید شهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 3 هزار نفر داوطلب شورای شهر تهران، شهر ری و شمیرانات ثبت نام کردند و نسبت به دور گذشته شهر تهران شاهد 18 درصد افزایش مشارکت در انتخابات و در میان گروه‌های مختلف مردم بوده است. 
 
وی افزود: مرحله ابتدایی برای تشخیص افراد واجد شرایط انجام شده و هیئت های اجرایی و نظارتی در صورتی که شخصی را که  محکومیت مسلم داشته و یا اشتهار مناسبی ندارد، دارای عدم صلاحیت تشخیص می‌دهند و این دسته از افراد می‌توانند از دوم اردیبهشت ماه اعتراض خود را برای بررسی و یا تجدید نظر به هیئت عالی استان اعلام کنند. 
 
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در خصوص انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برای انتخابات پیش رو افراد بسیاری ثبت نام کرده‌اند که کار تشخیص و بررسی صلاحیت رجل سیاسی برای اداره امور کشور بر عهده شورای نگهبان است و یک هفته دیگر اعلام می‌شود. 
 
چاوشی با بیان اینکه بسیاری از پدیده‌های مهم فرهنگی با مشارکت دانش‌آموزان و معلمان اتفاق می افتد، اذعان کرد: در راستای بحث تقویت حضور حداکثری انتخابات، مدارس یک فرصت مهم تعلیم و تربیت هستند و اگر ما طبق منویات مقام معظم رهبری بحث مشارکت حداکثری برای تقویت امنیت ملی و ثبات سیاسی نظام را دنبال کنیم باید به اهمیت یادگیری دانش‌آموزان در حضور حداکثری مردم در امور سیاسی واقف باشیم. 
 
وی یادآور شد: هر چند دانش‌آموزان حاضر در این جلسه هنوز به سن رای نرسیدند اما می‌توانند با موضوع مشارکت آشنا شوند و به اهمیت حضور و مشارکت سیاسی در جهت حفظ صیانت سیاسی کشور پی ببرند. 
  
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.