سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان ؛

آغاز برداشت محصولات زراعی در خرمشهر

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: برداشت محصول زراعی در مساحتی بیش از هشت هزار هکتار زمین کشاورزی خرمشهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛محمد مطرودی در نخستین جلسه شورای ادارای خرمشهر افزود: امسال هفت هزار هکتار سطح زیر کشت گندم و هزار هکتار زیر کشت جو در خرمشهر بوده است.
 
وی گفت: در این فصل زراعی، ۲۵۰ هکتار به زیر کشت کلزار رفته است که با توجه به واردات ۹۰ درصد گونه های روغنی کشت این محصول از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه امسال نبود بارندگی موثر و سرمازدگی، عملکرد محصولات را قدری کمتر از حد انتظار کرده است، افزود: در تلاش هستیم با برداشت مطلوب شاهد تولیدی پربار در راستای کاهش واردات و حرکت به سوی خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک باشیم.
 
وی از فرماندار و همه دستگاه ها خواست تا با جهاد کشاورزی برای برداشت محصول همکاری کنند.
 
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر در ادامه از انجام اقدامات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی بر اساس رسالت خود همواره در خط اول جهاد اقتصادی بوده است و اقداماتی را نیز آغاز کرده که در سال های آینده شاهد به ثمر نشستن نتایج آن و رونق بخش کشاورزی منطقه خواهیم بود.
 
وی از اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری که سهم خرمشهر از این میزان ۱۰ هزار هکتار بوده است را نمونه ای از این اقدامات برشمرد و افزود: پیشرفت فیزیکی کار در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری در خرمشهر در حدود ۵۰ درصد است و طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال ۹۶ این عملیات اجرایی نیز پایان خواهد یافت.
 
مطرودی، توسعه باغ های جدید بر اساس اصول فنی و انتخاب ارقام پرمحصول برای تقویت اقتصاد کشاورزی و توسعه صادرات و ساماندهی کشاورزی در قالب شرکت های تعاونی از دیگر برنامه های اجرا شده در این راستا دانست.
 
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر همچنین از در دستور کار قرار دادن برخی اقدامات برای تولید و اشتغال در سال جاری هم خبر داد و اظهار کرد: توسعه کشت های استراتژیک همچون گندم، جو و دانه های روغنی و ارقام اصلاح شده پر محصول، برقی کردن موتور پمپ های دیزلی برای کاهش هزینه ها، اجرای آبیاری تحت فشار با توجه به بحران آب و لزوم کاهش مصرف آب و ارتقای بهره برداری و همچنین انتقای آب با لوله  برای کاهش هدر رفت آب از جمله اقدامات در قالب برنامه راهبردی برای افزایش میزان تولید و ایجاد اشتغال است.
 
انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.