سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان وبلوچستان

شرکت 250 دانش آموز سیستان و بلوچستان در مسابقات قرآنی

بیش از250 دانش آموز و کارکنان فرهنگی برگزیده استان در مرحله قطبی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مریم سرگلزایی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان  در مراسم اجرایی مسابقات قرآن کریم افزود: دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات قرآنی از شهرستان های خاش و بخش نوک آباد، سراوان و بخشهای جالق و بم پشت، مهرستان و سیب سوران در سرسرای اجتماعات اردوگاه دره گل تفتان شهرستان خاش با هم به رقابت پرداختند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را گرایش نوجوانان و جوانان به قرآن کریم و انس جوانان با کلام الهی در جامعه عنوان کرد.

سرگلزایی ادامه داد: قرآن کریم در بر گیرنده عالی ترین معارف الهی در زمینه شناخت خداوند متعال، اسماء و صفات الهی، اسرار توحید، ویژگیهای سفیران و پیامبران الهی، اسرار جهان غیب، سنتهای حاکم بر جوامع بشری، شناخت انسان و فرجام کار او، اخبار غیبی مربوط به گذشتگان و آیندگان است، بنابراین ما وظیفه داریم که تلاوت قرآن کریم، آموزش نماز و انجام دستورات الهی را به کودکان و نوجوانان بیاموزیم.

قنبری رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به آمار و ارقام شرکت کنندگان در این مرحله از مسابقات قرآن، به تشریح روند برگزاری مسابقات پرداخت و گفت: فرهنگیان و دانش آموزانی که در مرحله شهرستانی رتبه ممتاز کسب کرده اند امروز در مرحله قطبی به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان خاش در 9 رشته به رقابت پرداختند.

مهین شیرزایی معاون متوسطه آموزش و پرورش شهرستان خاش نیز گفت: نزدیکی با قرآن کریم و عمل کردن به دستورات آن سبب رشد و تکامل انسان می شود.

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.