سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

ایجاد شغل در استان نیازمند ارائه تسهیلات است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از هدفگذاری برای ایجاد 9200 شغل در بخش‌های مختلف کشاورزی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خسرو شهبازی گفت: برنامه‌ریزی کردیم که در سال جاری 9200 شغل در بخش‌های مختلف کشاورزی ایجاد شود که برای این منظور نیازمند 738 میلیارد تومان سرمایه هستیم.

وی ادامه داد: از این 9200 شغل، 4062 مورد در طرح‌های جدید، 1200 مورد در واحدهای راکد و غیرفعال، 2782 مورد در بخش کسب و کار خرد و... است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایجاد این فرصت‌های شغلی نیازمند همکاری بخش‌های مختلف خصوصا تامین تسهیلات از سوی بانک‌ها است، افزود: همچنین روند گرفتن مجوزها بسیار سخت و طولانی است که این امر نیز باید تسهیل شود.

شهبازی در خصوص تعداد مشاغل ایجاد شده در بخش کشاورزی در سال 95 نیز خاطرنشان کرد: آماری که در سامانه رصد برای جهاد کشاورزی به ثبت رسیده 2321 نفر بوده که جزو دستگاه‌های برتر استان بودیم.

وی اظهار کرد: البته در سال گذشته از محل فعال کردن واحدهای راکد 900 نفر مشغول به کار شدند و تعدادی هم در بخش مکانیزاسیون و خرید ماشین آلات صاحب شغل شدند که این آمار در سامانه رصد نیامده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به وضعیت واحدهای راکد بخش کشاورزی هم اشاره داشت و از شناسایی حدود 712 واحد راکد و یا نیمه فعال کشاورزی در استان خبر داد که معادل 20 درصد طرح‌های کشاورزی استان است.

شهبازی با بیان اینکه سال گذشته حدود 200 واحد راکد و نیمه فعال بخش کشاورزی به چرخه تولید بازگشت، هدفگذاری امسال را نیز فعال سازی 120 واحد اعلام کرد.
 
انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.