سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

سرمایه موجود در خانه‌های خالی 5 برابر بودجه نفتی

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: سرمایه حبس شده در خانه‌های خالی 5 برابر بودجه نفتی کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اظهار کرد: سالانه سهم کشور از نفت به حدود ۵۰ میلیارد دلار می رسد که 5 برابر بودجه نفتی در خانه های خالی حبس شده است.

 
وی با اشاره به تازه ترین اظهارات وزیر راه و شهرسازی در باره تعداد خانه های خالی که معادل ارزش 250 میلیارد دلار در سطح کشور است، گفت: تعداد بی شمار خانه های خالی تقاضا در حوزه مسکن را افزایش داده که این خود به ایجاد حباب قیمتی در این حوزه منجر شده است.  
 
رضایی بر ضرورت اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی تاکید کرد و گفت: اگر خانه های خالی به چرخه مصرف برسند ، عرضه و تقاضای مسکن برای کاهش نرخ ها در این بازار رخ می دهد.
 
وی ادامه داد: حباب قیمتی موجود در بخش مسکن نتیجه بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا است و دولت باید در اجرای گرفتن مالیات از خانه های خالی اقدام کند تا به این ترتیب عرضه مسکن بیشتر شود.
 
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های اخیر به واسطه افزایش شکاف قیمت مسکن و قدرت خرید خانوارها، با وجود کم شدن تولید، موجودی مسکن قابل عرضه در بازار افزایش یافته است.
 
وی تصریح کرد: دریافت مالیات از خانه‌های خالی یکی از مهمترین و بهترین روش درآمدزایی برای دولت است و دولت با دریافت مالیات از خانه های خالی راهکاری مناسب برای جلوگیری از نگاه سرمایه‌ای به بازار مسکن را در پیش می گیرد.  
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون عمران مجلس در تلاش برای ساماندهی خانه های خالی است و در این راستا جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی و همچنین رئیس سازمان مالیاتی کشور برگزار می کند.

انتهای پیام/ن



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.