سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

غربالگری و کنترل سه سرطان شایع در استان یزد

سرطان روده بزرگ، سرطان دهانه ی رحم و سرطان سینه در استان یزد، غربالگری و کنترل می شود.

  
صادقیان کارشناس مسئول بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد درگفتگواختصاصی باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛باشاره به این که مصرف غذاهای آماده، بی تحرکی و استعمال دخانیات از دلایل بروزسرطان است گفت: بر اساس آخرین پیمایش کشوری، استان یزد جزء پنج استان اول کشوردر مصرف فست فود و استان برتر در بی تحرکی است.

صادقیان افزود: سرطان روده بزرگ، سرطان دهانه رحم و سرطان سینه از شایع ترین سرطان ها در استان یزد است که  بر اساس برنامه ملی کنترل سرطان ، سرطان روده بزرگ از سن پنجاه سالگی در خانه های بهداشت، مراکزخدمات جامع سلامت وپایگاههای سلامت استان با تست درجا غربالگری می شود.

وی  گفت: با توجه به این که ، سرطان سینه، بیست و پنج درصد کل سرطان خانم های یزدی را شامل می شود، غربالگری سرطان سینه و سرطان دهانه ی رحم در خانم ها از سن بالای سی سال انجام می شود .
 
کارشناس مسئول بیماری های غیرواگیر ادامه داد: در حال حاضر مرکز خدمات سلامت آزادشهر  فعالیت خود را در این زمینه شروع کرده است و از اواخر خرداد در کلیه مراکز بهداشتی، خانه های سلامت و پایگاه های سلامت استان اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد، سالانه هزار و پانصد تا هزارو ششصت نفر به جمعیت افراد مبتلا به سرطان دراستان یزد افزوده می شود.

 سرطان روده بزرگ، سرطان دهانه ی رحم و سرطان سینه در استان یزد، غربالگری و کنترل می شود.
انتهای پیام/ ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.