سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آرزوی آمریکا با ریاست ایران در کارگروه کدگذاری افزودنی‌های مواد غذایی نقش بر آب شد

مدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از ابقای ریاست کارگروه INS اجلاس کدکس افزودنی‌های مواد غذایی برای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهروز جنت گفت: در صورت عدم حضور ایران، با توجه به نایب رئیسی آمریکا، این عنوان به آن کشور می‌رسید، اما حضور فعال نماینده سازمان غذا و دارو موجب گردید این عنوان مهم کما کان برای کشور حفظ شود.

وی همچنین با اشاره به ناامیدی نمایندگان امریکا از خلا حضور موفق کشورمان در اجلاس فوق بیان کرد: همین موضوع موجب استعفای آن‌ها از نایب رئیسی گردید تا بلژیک به عنوان نایب رئیس جدید کارگروه INS با ایران همکاری داشته باشد.

جنت تصریح کرد: در چهل و نهمین اجلاس کدکس افزودنی‌های غذایی که با موضوع مدیریت اجلاس افزودنی‌های کدکس برگزار و درباره آن تصمیم گیری می‌شد همچنین مقرر گردید چهارکارگروه ایران، استرالیا، امریکا و کانادا به همراه چین به عنوان کشور میزبان و دبیر اجلاس "استراتژی‌های آینده این اجلاس" را تحت عنوان "Future Strategies for CCFA” تدوین نمایند.

مدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در هیچ یک از اجلاسهای قبلی کدکس چنین موقعیتی نصیب ایران نشده بود تا کشور ما بتواند نقشی تعیین کننده در تهیه و نهایی نمودن استراتژی‌ها جهانی حوزه غذا داشته باشد، بیان کرد: اگر چه ممکن است اهمیت کسب چنین جایگاهی برای غیر متخصصان چندان معلوم نباشد، اما آنقدر برای اهل فن حائز اهمیت می‌باشد که بریتانیا و اتحادیه اروپا به شیوه کار و عدم عضویت خود در چنین جمع تاثیر گذاری به شدت اعتراض کنند کما اینکه بشدت هم پیگیر تغییر در این ترکیب با حذف نام ایران و جایگزینی نام خود در آن بودند.

وی گفت: خدا را شاکریم که با عملکرد خوب ایران در نهایت اعتراض آن‌ها به جایی نرسید و در گزارش نهایی اجلاس نقش جدید و تعیین کننده ایران در تهیه و تدوین استراتژی‌های آینده این اجلاس مورد تایید و تصویب نهایی قرار گرفت.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.