به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجمع جهانی اقتصاد در بخشی از گزارش جدید خود موسوم به «گزارش رقابت پذیری مسافرت و گردشگری 2017» به بررسی قدرت رقابت 136 صنعت گردشگری جهان از نظر قیمت پرداخته است.
ایران در صدر ردهبندی جهانی قدرت رقابت صنعت گردشگری از نظر قیمت کالاها و خدمات قرار گرفته است.
شاخص رقابت صنعت گردشگری از نظر قیمت، بر پایه قیمت کالاها و خدمات مورد نیاز گردشگران در هر کشور تهیه شده و نمره ای از 0 تا 10 به هر کشور داده شده است که هر چه این نمره بیشتر باشد دلالت بر قدرت رقابت بیشتر آن کشور از نظر قیمت ها در جذب گردشگران دارد.
ایران نمره 6.66 را در این شاخص کسب کرده است که بالاترین نمره در جهان است. پس از ایران، مصر با نمره 6.18 در رده دوم و مالزی با نمره 6.06 در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.
کشورهای الجزایر، اندونزی، بوتان، یمن، قزاقستان، تونس و هند نیز در رتبه های چهارم تا دهم از این نظر قرار گرفته اند.
کشورهای صنعتی و توسعه یافته در رتبههای پایانی این رده بندی قرار گرفته اند به طوری که سوئیس با کسب نمره 2.81 در جایگاه آخر قرار گرفته است و قبل از این کشور به ترتیب کشورهای انگلیس، بارابادوس، ایسلند و نروژ قرار گرفته اند.
انتهای پیام/