سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

تعیین مجازات درجه 6 برای متخلفان محیط زیستی

نمایندگان مجلس برای افرادی که پسماندهای بیمارستانی و صنعتی را در معابر عمومی و فضای باز مجازات درجه 6 تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان نمایندگان در صحن علنی امروز (یکشنبه 27 فروردین ماه) مجلس در جریان بررسی لایحه هوای پاک ماده 20 را بررسی و مورد تصویب قرار دادند.
 
به موجب این مصوبه؛ انباشتن پسماند‌های بیمارستانی و صنعتی در معابرعمومی و فضای باز یا سوزاندن آن‌ها و انباشتن پسماند‌های خانگی و ساختمانی در معابرعمومی و فضای باز خارج از مکانهای تعیین شده توسط شهرداری‌ها یا سوزاندن آن‌ها و همچنین سوزندان بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع می‌باشد. متخلف حسب مورد به پرداخت جزای درجه ششم مجازات اسلامی برحسب موضوع محکوم می‌شود.

وزارت جهادکشاورزی مکلف است مفاد این ماده را به‌طرق مقتضی به اطلاع بهره‌برداران بخش کشاورزی، عشایری و منابع‌طبیعی برساند.

تبصره ۱ - تعاریف پسماندهای مندرج در این ماده مطابق قانون مدیریت پسماند مصوب ۲۰ / ۲ / ۱۳۸۳ می‌باشد.

تبصره ۲ - دولت و شهرداری‌ها موظفند پس از ابلاغ این قانون برای شهرهای مختلف زمینه‌های تبدیل این پسماند‌ها به انرژی یا کود را با کمک بخش خصوصی فراهم نمایند.

تبصره ۳ - در موارد استثنائی که آتش‌زدن نباتات یا بقایای گیاهی تن‌ها راه دفع آفات و بیماری‌ها و آلودگی‌های گیاهی باشد، براساس مقرراتی که توسط وزارت جهادکشاورزی و با تأیید سازمان، تدوین و ابلاغ می‌شود، اقدام می‌گردد. 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.