سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنظیم برنامه ۶ ماهه تیم ملی فوتبال افغانستان

مدیر عمومی تیم‌های ملی فوتبال افغانستان اعلام کرده که برنامه ۶ ماه آینده تیم ملی فوتبال افغانستان برای صعود به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ریخته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، علی عسکر لعلی مدیر عمومی تیم‌های ملی فوتبال افغانستان اعلام کرده که در اقدامی بی‌سابقه، برنامه ۶ ماه آینده تیم ملی فوتبال افغانستان برای صعود به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ریخته شده است.

آقای لعلی در صفحه فیس بوکش، برنامه‌های دیدارهای تدارکاتی و رسمی تیم ملی فوتبال افغانستان را منتشر کرد. تنظیم دیدارهای تدارکاتی افغانستان آنهم چند ماه جلوتر و در آستانه رقابت‌های حساس در مقدماتی جام ملت‌های آسیا در طی چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
 
تیم ملی فوتبال افغانستان که برای نخستین‌بار در مرحله نهایی صعود به جام ملت‌های آسیا قرار گرفته است به نظر میرسد بیشتر از هر زمان دیگری در محراق توجه فدراسیون فوتبال قرار گرفته است.این در حالی است که در طی سال‌های گذشته به شدت از روند تنظیم دیدار تدارکاتی در روزهای فیفا از فدراسیون فوتبال افغانستان انتقاد میشد.

به گفته آقای لعلی، تیم ملی افغانستان قبل از مسابقه با کامبوج در دومین دیدار مقدماتی جام ملت‌های آسیا در شهر دبی کشور امارات ضمن برپایی یک کمپ تمرینی در تاریخ ۶ جون به مصاف تیم فوتبال مالدیو میرود. دیدار با کامبوج نیز در تاریخ ۱۳ جون در پتوم پن برگزار خواهد شد.دیدار بعدی افغانستان در راه صعود به جام ملت‌ها در تاریخ ۵ سپتامبر در مقابل اردن برگزار میشود. شاگردان فیستر قبل از آغاز این دیدار نیز در تاریخ ۳۰ آگوست به مصاف دیگر تیم حوزه عرب، عمان خواهند رفت.

ملی پوشان افغانستان در چهارمین دیدار که در واقع آغاز دور برگشت رقابت‌‎های مرحله گروهی نیز محسوب میشود، این بار در تاجیکستان میزبان تیم فوتبال عمان خواهند بود، طبق برنامه تیم ملی پیش از تقابل دوباره با تیم قدرتمند این گروه در تاریخ ۴ اکتبر درشهر دوشنبه به مصاف تیم فوتبال تاجیکستان خواهد رفت. دیدار برگشت با عمان نیز در تاریخ ۹ اکتبر برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال افغانستان در ادامه نیز به ترتیب در تاریخ ۱۷ نوامبر مهمان ویتنام و در تاریخ ۲۶ مارچ ۲۰۱۸ نیز در آخرین دیدار این مسابقات پذیرای تیم فوتبال کامبوج خواهد بود. طبق برنامه و ادعای فدراسیون فوتبال، انتظار میرود پیش از برگزاری این دو مسابقه نیز برای تیم ملی دیدارهای تدارکاتی تنظیم شود.

تیم ملی فوتبال افغانستان نخستین دیدارش در چارچوب مرحله مقدماتی صعود به جام ملت های آسیا در تاریخ ۲۸ مارچ (۸ حمل/فرودرین) در مقابل تیم فوتبال ویتنام برگزار کرد که در نهایت این دیدار با تساوی ۱ بر ۱ دو تیم به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.