سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی؛

کشت گندم در 5 میلیون و 130 هزار هکتار از اراضی در کشور

اسفندیاری پور گفت: در سال زراعی جاری، 5 میلیون و 130 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور زیر کشت محصول گندم رفته که این میزان نسبت به سال گذشته 130 هزار هکتار کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: از مجموع 130 هزار هکتار کاهش سطح زیر کشت گندم ، 95 هزار هکتار زیر کشت کلزا به عنوان گیاهی استراتژیک و سایر محصولات رفته است.

وی افزود: در حال حاضر 2 میلیون و 100 هزار هکتار گندم آبی با میانگین برداشت 4 هزار و 150 کیلوگرم در هکتار و 3 میلیون و 780 هزار هکتار گندم دیم با میانگین برداشت یک هزار و 530 کیلوگرم در هکتار کاشته شده است.

وی اظهار کرد: رویکرد مهم وزارت جهاد کشاورزی ، کاهش سطح زیر کشت گندم و افزایش بهره وری در واحد سطح است تا به اهداف طرح اقتصاد مقاومتی افق 1404 در کاهش سطح زیر کشت گندم آبی از 2 میلیون و 500 هزار هکتار به یک میلیون و 900 هزار هکتار دست پیدا کنیم.

اسفندیاری پور افزود: در حال حاضر کاهش سطح زیر کشت گندم با شیب ملایم در حال اجراست و این کاهش سطح با کاشت محصولاتی نظیر کلزا در گندم آبی و محصولاتی نظیر حبوبات ، نخود ، عدس ، چغندر پائیزه و لگومای علوفه ای در گندم دیم جایگزین می شود تا این محصولات ضمن کمک به ثبات و پایداری در تولید گندم بتواند در سیستم غلات بنیان ، در کنار محصول گندم تولید شود.

اسفندیارپور گفت : دولت سال گذشته 147 هزار میلیارد ریال صرف خرید گندم از کشاورزان کرد و این امر باعث شد تا کشاورزان به تولید این محصول رغبت بیشتری از خود نشان دهند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.