سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جستجو برای یافتن 5 مفقود احتمالی ادامه دارد/ کشف 38 پیکر تا به این لحظه

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه تا به این لحظه در حادثه سیل شمال غرب کشور 38 فوتی گزارش شده است،گفت: آمار مفقودان احتمالی به 5 تن رسید و نیروهای امدادی در تلاش برای یافتن این تعداد هستند.

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: (20:20) در ادامه جستجوهای امدادگران، تا به این لحظه 38 پیکر کشف شدند که از این تعداد 20 تن در عجب شیر و آذربایجان شرقی، 17 تن در آذرشهر و آذربایجان شرقی و یک تن در اشنویه پیدا شدند.
 
 فتحی با اشاره به سیل و آبگرفتگی در 6 استان آذربایجان شرقی، غربی، زنجان، کرمانشاه، کردستان و مازندران، اعلام کرد: تاکنون مناطق امداد رسانی شده 40 شهر و روستا، امدادرسانی به هزار و 860 نفر، انتقال 15 تن به مناطق امن و انتقال 7 تن به مراکز درمانی صورت گرفته است.
 
وی بیان کرد: تعداد مفقودان احتمالی نیز به 5 نفر رسیده است.
 
معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر گفت: در حال حاضر 179 واحد مسکونی تخلیه آب شده و تعداد 21 دستگاه موتور پمپ و لجن کش با 80 تیم (380 نفر) مشغول فعالیت هستند.
 
وی تصریح کرد: 30 چادر، 200 تخته پتو، 50 شعله والور و فانوس، هزار قوطی کنسرو، هزار قرص نان، 50 بسته غذایی، 700 قوطی آب معدنی و 20 کیلوگرم خرما در میان آسیب دیدگان توزیع شد.
 
فتحی افزود: امدادرسانی در 4 استان آذربایجان شرقی و غربی، کرمانشاه و مازندران ادامه دارد.
 
* کشف پیکر 18 تن تا به این لحظه(13:00)
 
فتحی گفت: در ادامه جستجوهای امدادگران، تا به این لحظه 18 پیکر کشف شده است که از این تعداد 14 تن در عجب شیر، 3 تن در آذرشهر و یک تن در اشنویه پیدا شدند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر با فروکش کردن بخشی از سیلاب، نیروها با سرعت بیشتری در حال جستجوی 21 مفقود احتمالی هستند حتی بالگردها نیز در مسیرهای صعب العبور ورود کرده اند.
 
 * مردم هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند ( 12:05)

 وی بیان کرد: با توجه به ادامه هشدارهای هواشناسی برای استان های قزوین، لرستان، کردستان، کرمانشاه و همدان، مردم این استان ها باید هشدارها را جدی گرفته و در مسیر پرخطر تردد نکنند.
 
* پیدا شدن 2 خودروی بدون سرنشین در آذربایجان شرق( 12:03)
 
فتحی افزود: در ادامه سیل و آبگرفتگی 5 استان مذکور، 2 خودروی بدون سرنشین در استان آذربایجان شرقی پیدا شد که امدادگران در مسیرها در جستجوی سرنشینان احتمالی هستند.
 
 * 9 کشته در جریان سیل و آبگرفتگی 5 استان (10:56)
 
از روز گذشته تا به اکنون 5 استان متأثر از بارندگی بوده‌اند که امدادگران تا به این لحظه در حال فعالیت در 18 شهرستان و 33 منطقه شهر و روستا هستند.
 
وی تصریح کرد: تا به این لحظه به یک هزار و 150 تن امدادرسانی و 133 تن اسکان اضطراری داده شده است.
 
فتحی با بیان اینکه 15 تن به مناطق امن منتقل شدند، اعلام کرد: در این حادثه تا به این لحظه 9 فوتی گزارش شد که 8 تن از این تعداد از آذربایجان شرقی و یک تن مربوط به آذربایجان غربی هستند.
 
 معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: احتمال مفقودی 31 تن در شهر آذرشهر و عجب شیر وجود دارد که نیروهای امدادی در تلاش برای یافتن این تعداد هستند.
 
وی گفت: با کمک دستگاه های خدمات رسان، تاکنون 69 واحد مسکونی تخلیه آب شده و 46 تیم امدادرسانی با توزیع پتو، چادر، کنسرو و موادغذایی در حال امداد رسانی هستند.
 
 فتحی بیان کرد: عملیات امداد و نجات همچنان در 3 استان آذربایجان غربی، شرقی و مازندران ادامه دارد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.