سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

نشریات دولتی حق تبلیغات برای نامزد خاصی را ندارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: نشریات و خبرگزاری‌های دولتی حق تبلیغات برای نامزد خاصی را ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، "محمدرضا علیزاده" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان صبح امروز 26 فروردین ماه در جلسه تعامل و هم اندیشی رییس کل دادگستری استان کرمان با اصحاب رسانه با موضوع پیشگیری از جرائم انتخاباتی اظهار کرد: قانون مطبوعات قانون جامع و کاملی است و باید اصحاب رسانه به این قانون توجه داشته باشند.

وی گفت: نشریاتی که به نوعی دولتی تلقی شده و متعلق به ارگان های دولتی باشند، حق تبلیغات برای نامزدهای خاص را ندارند و در کرمان از این دست نشریات و حتی خبرگزاری ها را داریم.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت افزود: نشریاتی که به نوعی دولتی تلقی شده و متعلق به ارگان های دولتی باشند، حق تبلیغات برای نامزدهای خاص را ندارند و در کرمان از این دست نشریات و حتی خبرگزاری ها را داریم.

علیزاده با بیان اینکه نشریاتی که به استناد قانون لغو مجوز شده اند، حق تبلیغ و چاپ در ایام انتخابات ندارند، تصریح کرد: 318 نشریه و پایگاه خبری در استان کرمان داریم که 275 مجوز در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد درج شده و این اختلاف مربوط به لغو مجوزها و عدم دریافت پروانه برخی نشریات و پایگاه هاست که امکان چاپ این نشریات در این ایام وجود ندارد.

وی بیان کرد: نشریات یک شناسنامه دارند و براساس همین شناسنامه باید چاپ شوند و به عنوان مثال یک هفته نامه نمی تواند در ایام انتخابات روزانه چاپ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: لوگوی نشریه نباید به گونه ای طراحی شود که مطلب خاصی را القاء کند و ویژنامه ها باید به همراه اصل نشریه و به صورت متمرکز چاپ شوند.

وی افزود: 73 پایگاه خبری مجوز دار در استان کرمان داریم و به نظر می رسد بیش از این آمار فعالیت می کنند و باید این پایگاه ها هر چه سریع تر نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.