سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

بازدید وزیر راه کشور ترکمنستان ازپل دوم مرزی سرخس

وزیر راه کشور ترکمنستان بهمراه سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان و فرماندار سرخس از پل دوم مرزی سرخس بازدید و پیشرفت فیزیکی آن را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حسین سنجرانی فرماندار سرخس در این بازدیدبا بیان اینکه متاسفانه برخی موانع مانع از تسریع در ساخت این پروژه شده است گفت: با پیگیری‌های مسئولان عالی دولتی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان این موانع در حال گره گشایی است.
وی افزود: در بازدید سفیر ایران و وزیر راه کشور ترکمنستان مشکلات پروژه برای بررسی و پیگیری اعلام شد و امیدواریم هرچه زودتر با تدابیر دو کشور ساخت این پل به اتمام برسد و تحول عظیمی را در حوزه ترانزیت کالا از این مرز شاهد باشیم.
فرماندار سرخس گفت: وزیر راه کشور ترکمنستان به دستور رئیس جمهور این کشور برای ارزیابی پیشرفت فیزیکی پروژه ملی ساخت پل دوم مرزی سرخس بازدید داشته است و در این بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران این شخصیت سیاسی کشور مقابل را همراهی کرده است.
سنجرانی افزود: سرخس تن‌ها دروازه ورودی کشورهای آسیای میانه به کشور و آبهای گرم و آزاد خلیج فارس و نقطه اتصال شرق به غرب است.
وی خاطر نشان کرد: با ساخت پل دوم پایانه مرزی سرخس زمینه افزایش مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان تا ۶۰ میلیارد دلار آماده می‌شود.
شایان ذکر است این پل ۹۶ متر طول و ۱۵ متر عرض دارد که توسط پیمانکاران ایرانی در حال ساخت می‌باشد.
انتهای پیام/م. ر.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.