سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیأت حقیقت یاب شیمیایی به سوریه اعزام شد

گزارش‌ها از اعزام هیأتی از دانشمندان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به سوریه برای بررسی انفجار خان شیخون حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از العالم، رسانه‌های انگلیسی‌زبان، از اعزام هیأتی شامل دانشمندان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به سوریه برای بررسی انفجار خان شیخون خبر می‌دهند. 

به گزارش دویچه‌وله، اعضای این هیأت قرار است ضمن بررسی مدارک موجود، با بازماندگان انفجار شیمیایی در خان شیخون نیز گفت‌وگو کنند.

انتظار می‌رود گزارش هیأت حقیقت‌یاب تا سه هفته آینده منتشر شود.

مقام‌های رسمی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) از ارائه اطلاعات بیشتر درباره هیأت یادشده خودداری کردند.

روز پنج‌شنبه، نشست ویژه هیأت اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نیز با شرکت 41 عضو در شهر لاهه برگزار شد.

در این نشست، «سرجفری آدامز»، فرستاده انگلیس، مدعی شد دانشمندان انگلیسی، نمونه‌ هایی از شمال غربی استان ادلب را آزمایش کرده و در آنها آثاری از ماده شیمیایی «سارین» یا چیزی شبیه به‌ آن یافته‌اند.

«ترزا می»، ،نخست وزیرانگلیس نیز روز پنجشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی با اشاره به حادثه خان شیخون، بدون ارائه مدرکی، مدعی شد که دولت وی معتقداست این رخداد «به احتمال فراوان»، حمله‌ای از سوی دولت سوریه بوده است.

به گزارش ایرنا، آمریکا بامداد جمعه گذشته با شلیک 59 موشک کروز به پایگاه هوایی الشعیرات در استان «حمص» سوریه، حمله کرد. این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شد.

انفجارشیمیایی در خان شیخون پس ازحمله هوایی سوریه به تروریست‌های گروه تحریرالشام روی داد و برخی رسانه‌ها احتمال می‌دهند این حادثه بر اثر انفجار زرادخانه شیمیایی تروریست‌ها بوده است. 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.