سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

پايان بررسی صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراها در هيئت‌های اجرايی

بررسی صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراها در هيئت‌های اجرايی پايان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد محامدی دبیر ستاد انتخابات استان و مديركل سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداری گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیات های اجرایی طبق زمان بندی انتخابات در روز 23 فروردین به پایان رسیده و از این پس منتظر اعلام نظر هیات های نظارت هستیم.

 محامدی به ماده 47 قانون شوراها اشاره کرد و افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها و بخش‌ها از 17فروردین آغاز شد و پس از هفت روز نتایج در موعد مقرر به هیئت‌های نظارت اعلام شد.

دبیر ستاد انتخابات استان بیان کرد: هیئت‌های نظارت شهرستان از 25فروردین به مدت یک هفته نظر خود را درخصوص صلاحیت آن دسته از داوطلبان که در هیئت‌های اجرایی تأیید شده‌اند، اعلام می‌کنند.

مديركل سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوری استانداری يزد گفت: پس از بررسي‌های هيئت نظارت شهرستان، تأييد يا رد صلاحيت داوطلب در تاریخ دو اردیبهشت توسط فرمانداری به شخص داوطلب ابلاغ می‌شود.

محامدی بیان کرد: فرصت اعتراض داوطلبان رد صلاحيت‌شده به هیئت نظارت طبق تبصره يك ماده50 قانون، چهار روز است.

به گفتۀ وی، اعلام نظر قطعی و نهايی هيئت نظارت استان در خصوص شكايات داوطلبان رد صلاحيت شده به فرمانداری‌ها از طريق ستاد انتخابات استان صورت خواهد گرفت و  انتشار آگهی اسامی نامزدها 18تا20ارديبهشت ماه انجام می‌شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تعداد هيئت‌های اجرايی در سطح استان را 31هيئت با عضويت 341 نفر بیان كرد و افزود: 227نفر معتمدين اصلی و 114نفر اعضای اداری هيئت‌های اجرايی در سراسر استان هستند.

شايان ذكر است تعداد اعضای هيئت‌های اجرايی 11نفر است؛ در شهرها 8 نفر معتمد اصلي و 3 نفر اداری و در بخش‌ها 7 نفر معتمد اصلی و 4 نفر اداری هستند.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.