سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

محتوای دینی و سبک زندگی اسلامی در هنر حفظ شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد از هنرمندان خواست به حفظ محتوای دینی و سبک زندگی اسلامی در هنر توجه کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در نشست با هنرمندان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه دشمن در پی تغییر سبک زندگی اسلامی در جامعه و خالی شدن هنر از محتواست تأکید کرد: حفظ محتوای دینی و سبک زندگی اسلامی در هنر از رسالت‌های مهم هنرمندان است.

نکونام اضافه کرد: قالب هنر باید شکیل باشد، اما محتوا نیز مهم است و اگر این قالب، خالی از محتوای دینی باشد بی‌ارزش و تهی می‌شود.

نکونام خاطرنشان کرد: هنرمند آگاه باید با تلاش و روشنگری، اجازه ندهد دشمنان انقلاب اسلامی به اهداف شوم خود برسند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ‏با اشاره به نامگذاری دوباره امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی» از سوی مقام معظم رهبری برای تمرکز بر توانمندی‌های داخلی و جلوگیری از سوء استفاده دشمنان گفت: تمامی دغدغه هنرمندان متعهد هم باید جلب توجه مردم به سمت اقتصاد مقاومتی باشد تا طرح دشمن برای ترویج روحیه اشرافی‌گری و مصرف‌گرایی و سبک زندگی غربی در جامعه خنثی شود.

نکونام با بیان اینکه فرهنگ، اولویت انقلاب اسلامی است گفت: حوزه هنری یک جبهه در بخش فرهنگ و هنر گشوده است که باید با چتر گسترده‌تری همه هنرمندان را برای معرفی هنر انقلاب اسلامی به دنیا زیر پوشش قرار دهد.

وی از دستگاه‌های فرهنگی نیز خواست با مشارکت و همکاری بیشتر در مجموعه‌ای متحد و به هم پیوسته، شرایط را برای بهره مندی مردم از فضای سالم هنری فراهم کنند.

حجت الله شیروانی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری هم در این نشست، عملکرد هنرمندان استان در سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: چهارمحال و بختیاری با کسب عناوین برتر در رشته‌های مختلف هنری در جایگاه مطلوبی نسبت به دیگر استان‌ها قرار دارد.

بیستم فروردین سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» و ۱۹ تا ۲۵ فروردین ماه به عنوان «هفته هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.