سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

اعتکاف بیش از 2 هزار نفر در 30 مسجد شهرضا

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا گفت: در ایام البیض ماه رجب امسال 2 هزار و 53 نفر در 30 مسجد شهرستان شهرضا، سنت حسنه اعتکاف را انجام می‌دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمدحسن رهایی  عنوان کرد: در ایام البیض ماه رجب امسال 2 هزار و 53 نفر سنت حسنه اعتکاف را در شهرستان شهرضا انجام می‌دهند که از این تعداد 542 نفر مرد و هزار و 511 نفر زن هستند.

وی اظهار کرد: از مجموع معتکفان شهرستان، هزار و 251 نفر در شهر شهرضا و 384 نفر در مناطق روستایی شهرستان این سنت حسنه را به جا می‌آورند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزی و دانشجویی در این شهرستان، بیان کرد: مجموعاً 270 نفر در مراسم اعتکاف دانش آموزی در شهرستان ثبت نام کردند که از این تعداد 145 نفر دانش آموز پسر و 125 نفر دانش آموز دختر هستند.

حجت الاسلام رهایی در ادامه افزود: در مراسم اعتکاف دانشجویی هم که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا برگزار می‌شود مجموعاً 20 نفر حضور دارند که از این تعداد 6 نفر دانشجوی مرد و 14 نفر دانشجوی زن هستند.

وی، گروه 22 توپخانه ارتش مستقر در شهرضا را از جمله دیگر مناطقی برشمرد که عمل اعتکاف در آن برگزار می‌شود و اظهار کرد: در این محل نیز مجموعاً 128 نفر معتکف شدند که از این تعداد 60 نفر مرد و 68 نفر زن هستند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص 30 مسجد این شهرستان به انجام مراسم معنوی اعتکاف، بیان کرد: از این تعداد مسجد 9 مسجد به معتکفان مرد و 21 مسجد مسجد به معتکفان زن اختصاص یافته است.

حجت الاسلام رهایی اضافه کرد: از مجموع 30 مسجد میزبان معتکفان شهرستان، 18 مسجد در شهر شهرضا و 12 مسجد در مناطق روستایی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در مساجد طرح اعتکاف در شهرستان هر روز مراسم سخنرانی برگزار شده و مراسم احیای شب نیمه شعبان و اعمال ام داوود نیز از جمله شاخصترین برنامه‌های مذهبی است که در این ایام برگزار می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا گفت: برنامه قرانی « قرآن در زلال اعتکاف » در مساجد طرح اعتکاف شهرستان برگزار می‌شود که شامل تلاوت قرآن، ختم قرآن، مسابقه فرهنگی و تصحیح سوره حمد و نماز است.
حجت الاسلام رهایی اظهار کرد: فرمهای فرهنگی بین معتکفان توزیع شده که در آن از آنها خواسته شده تا دلنوشته‌های خود را از این مراسم معنوی بیان کنند.
 وی ادامه داد: در  سالهای گذشته کتابهایی تحت عناوین « تنهای با خدا » و « برای ظهورش معتکف شویم » از دلنوشته‌های معتکفان شهرستان شهرضا چاپ شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا گفت: در سال گذشته 2 هزار و 27 نفر در شهرستان سنت حسنه اعتکاف را به جا آوردند.



انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.