سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

برگزاری سمینارتخصصی، سرمایه گذاری در اردیبهشت ماه

سمینارتخصصی، آموزشی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری کشور عراق در اردیبهشت ماه در شهرستان بجنورد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: هفتم و هشتم اردیبهشت ماه امسال به مدت دو روز سمینار تخصصی آموزشی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری کشور عراق در بجنورد برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور مدیران ،صنعتگران ، تولیدکنندگان ، تجار ، بازرگانان و فعالان حوزه عمران و ساختمان در این سمینار افزود: بدست آوردن بازارهای هدف نیاز به آشنایی با اقتصاد ، پتانسیل ها و راهکارهای ورود به کشورهای هدف دارد که امید است با برگزاری سمینارها به این هدف دست یابیم.

صمدی موضوعات اصلی سمینار را صنعت،کشاورزی و مواد غذایی ،خدمات فنی و مهندسی عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی میهمانان ویژه سمینار را نماینده شرکت بیرو وریتاس فرانسه و اس جی اس سوئیس ،روسای اتاق های بازرگانی استانهای بغداد ، کربلا ، نجف ، میسان ، بصره و برخی تجار سرشناس عراقی، روسای اتاق های بازرگانی استان های خراسان شمالی ، رضوی ، جنوبی ، گلستان، سمنان و مازندران، مقامات عالی رتبه استان و مدیران کل اقتصادی استان خراسان شمالی اعلام کرد.

وی نقش و جایگاه کشور عراق در تجارت جهانی و منطقه، تجارب موفق در سیاست های عمرانی ، صنعتی و تجاری ایران با کشور عراق و امکان الگو گیری از آنها و بومی سازی، سیاستگذاری پشتیبانی توسعه صنعتی استان با محورت صادرات کالا به بازارهای هدف، بررسی پتانسیل های عمرانی و ساختمان کشور عراق و نحوه ورود به بازار هدف در حوزه عمران و ساختمان و.. را ازدیگر راهبردها و رویکردهای سمینار برشمرد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به کاهش صادرات خراسان شمالی گفت:بیشترین میزان صادرات به میزان 34 و نیم درصد به کشور افغانستان بوده است.

وی عمده محصولات صادری را کود، اوره،آلومینا و محصولات کشاورزی دانست.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.