سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور دانشجویان اتریشی در تور صنعتی و محیط زیستی بوشهر

14 نفر از دانشجویان دانشگاه مونتان اتریش به میزبانی دانشگاه خلیج فارس بوشهر از ظرفیت‌های صنعتی، گردشگری و علمی استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس دانشکده مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: تور صنعتی و محیط زیستی بوشهر با حضور 14 نفر از دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه مونتان شهر لئوبن اتریش به میزبانی دانشگاه خلیج فارس در قالب تفاهمنامه همکاری های علمی پژوهشی بین دو دانشگاه در حال برگزاری است.

دکتر سیدعبداللطیف هاشمی افزود: در راستای کیفیت بخشی آموزش و افزایش غنای علمی فعالیت‌ها، دانشگاه خلیج فارس برگزاری تورهای علمی و تبادل تجربیات با دانشگاه‌های مطرح دنیا را آغاز کرده است که در نخستین قدم با حضور دانشجویان رشته‌های نفت، شیمی و محیط زیست صنعتی دانشگاه مونتان اتریش، دانشجویان و کادر آموزشی دانشکده نفت و گاز و پتروشیمی با الگوهای آموزشی، ارتباطات صنعتی و ظرفیت‌های علمی این دانشگاه آشنا شدند و از سوی دیگر تجربه‌های و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه خلیج فارس نیز در نشست‌های مشترک به مهمانان ارائه شد.

دکتر رضا آذین عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی و مسوول ایجاد این تفاهمنامه نیز درخصوص برنامه‌هایی که در یک هفته اقامت این دانشجویان در بوشهر اجرا می‌شود، گفت: در نخستین روز حضور دانشجویان اتریشی در بوشهر علاوه بر برگزاری نشست های علمی، از آزمایشگاه‌های دانشگاه خلیج فارس، بافت قدیم بوشهر، مدرسه تاریخی سعادت، بازار قدیم و ساحل بوشهر بازدید شد و دانشجویان با گوشه‌‎ای از تاریخ کهن بوشهر و تعاملات اجتماعی مردم آشنا شدند.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر افزود: در ادامه برنامه‌ها دانشجویان اتریشی در سفر به عسلویه از فازهای 4، 5، 20 و 21 پارس جنوبی بازدید کردند و با آخرین دستاوردها و ظرفیت‌‎های ایران در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی آشنا شدند.

وی ادامه داد: بازدید از جنگل‌های حرا، خلیج نایبند، منطقه باستانی و تاریخی سیراف، اجرای موسیقی فولکلور منطقه عسلویه، بازدید از پتروشیمی جم و بازدید از پالایشگاه فجر جم از دیگر برنامه‌هایی است که در طول اقامت دانشجویان اتریشی در عسلویه پیش بینی شده است.
 
انتهای پیام/ ث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.