سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

فعالیت 10 درصد دانش آموزان آذربایجان غربی به عنوان سفیر سلامت

10درصد از دانش آموزان آذربایجان غربی با عنوان سفیر سلامت فعالیت می کنند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 10 درصد از دانش آموزان استان سفیران سلامت بوده و کار انتقال موارد و اموزشهای بهداشتی مختلف را به همسالان و همکلاسی های خود در عرصه سلامت را عهده دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، عباس مصری در جلسه کمیته سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: عملکرد در ابعاد دانش آموزان ، همکاران و اولیا سه بعد فعالیت آموزش و پرورش در زمینه سلامت است.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری برای آموزش دانش آموزان از سفیران سلامت استفاده شد و دانش آموزان منتخب به مدت 16 ساعت توسط مراقبین و رابطین سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آموزشهای لازم را در باره زندگی سالم دریافت کردند.

وی افزود: این آموزشها توسط دانش آموزان سفیر سلامت به همسالان و دانش آموزان دیگر منتقل شد.

مصری بیان کرد: خودمراقبتی گام اول سلامت بوده و 65 تا 85 درصد از مراقبت هایی که به سلامت منجر می شوند محصول خود مراقبتی است.

وی اضافه کرد: در ابعاد همکاران نیز سعی شده تا به علت تماس مستمر آنها با دانش اموزان با رعایت سبک زندیگ سالم توسط معلمان الگوی مثبتی برای دانش آموزان ارائه شود

وی اظهار کرد: در این راستا 10 هزار جلد کتاب راهنمای جامع آموزشی سلامت ویژه معلمان مدارس به همه مناطق ارسال شده است.

مصری گفت: آموزش خانواده در زمینه تغذیه سالم و بهداشتی نیز در این میان با همکاری انجمن اولیا و مربیان صورت گرفته است و در جلسات آموزش و خانواده 2 تا سه جلسه برای این امر اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.