سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان انحصار ورثه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گیاه طبیعی هنر انقلاب نباید به گیاهی گلخانه‌ای تبدیل شود

آوینی جنگ را به پلی برای رسیدن به جغرافیای آدم‌ها و همین نکته او را به شاخص‌ترین هنرمند هنر انقلاب تبدیل کرد.

محمد علی شعبانی کارگردان سینمای مستند در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آوینی جنگ را به پلی برای رسیدن به جغرافیای  آدم‌ها تبدیل کرده بود و همین نکته او را به شاخص‌ترین هنرمند هنر انقلاب مبدل کرد. 

کارگردان فیلم «انحصار ورثه» تصریح کرد: در فیلم‌های او توپ، تانک و حضور فیزیکی جنگ کمتر دیده می‌شود و او بیشتر بر قصه انسان‌ها تمرکز دارد.

شعبانی همچنین در  مورد آسیب‌هایی که در طول این سال‌ها بر هنر انقلاب وارد آمده اظهار داشت: اشتباهی که در طول این سال‌ها افتاد، این بود که بسیاری از مدیران تلاش کردند، این پدیده جوششی هنر انقلاب را به اتفاقی سازمانی و اداری تبدیل کنند که این در بلند مدت به ضرر و افول این هنر تمام شد و می‌شود.

شعبانی خاطرنشان کرد: هنر انقلاب مانند گیاهی طبیعی است که با سیاست‌گذاری‌های غلط به گیاهی گلخانه‌ای تبدیل شد و نبود نگاه واقعی و مستند به این هنر آسیب زد.

این مستندساز اظهار داشت: شهید آوینی در کتاب «آیینه جادو» کامل در مورد فرم و قالب هنر گفته و تاکید کرده  است. این نشان می‌دهد که باید بپذیریم هر قدر هم که محتوا قوی باشد، اگر فرمی خوب طراحی نشود،  محصولی خوب خلق نخواهد شد و باید به سمت فرم و قالب قوی هم حرکت کرد تا مخاطب هنر انقلاب به دهه هفتادی‌ها و دهه هشتادی‌ها برسد. 

انتهای پیام/
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.