سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

چندوچون آتش سوزی دربازار زرگرها

نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه گفت: اگر آتش‌سوزی بازار زرگرها در روز عادی و غیر تعطیل رخ می‌داد، بیش از هزار واحد صنفی در آتش می‌سوخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مجتبی صفایی نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه ، با اشاره به آتش‌سوزی اخیر بازار زرگرهای کرمانشاه، اظهار کرد: اگر این حادثه در روز غیرتعطیل رخ می‌داد، خسارت جدی و جبران ناپذیری به بازار وارد می‌شد و بیش از هزار واحد صنفی در آتش می‌سوخت.

وی با بیان اینکه  بازار سنتی کرمانشاه به هم متصل است و اکثر واحدهای آن پارچه و مواد قابل اشتعال دارد، یادآوری کرد: همچنین سقف چوبی و در معرض باد بودن همه مستعد یک آتش سوزی بزرگ و غیرقابل جبران بود.

به گفته صفایی اگر این آتش به داخل بازار پارچه فروش‌ها می‌رسید تا بازار توپخانه قدیم سرایت می‌کرد و امکان خاموش شدن آن وجود نداشت.

صفایی در ادامه به عدم دسترسی خودروهای آتش نشانی و امداد و نجات به داخل بازار اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این حادثه در تاریخی بود که دستگاهای امداد و نجات توانستند به موقع برسند و حریق را اطفا کنند، زیرا اگر در روز عادی بود به دلیل ترافیک امکان حضور به موقع خودروهای امدادی نبود.

وی یادآوری کرد: حضور به موقع نیروهای امدادی باعث شد آتش به موقع خاموش شود و بر اساس اعلام کارشناسان خسارت ناشی از آن حدود 10 میلیارد ریال برآورد شده است.

نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه این خطر همچنان برای بازارهای سنتی کرمانشاه وجود دارد، خاطرنشان کرد: در بافت سنتی کرمانشاه بازار قدیمی چال حسن خان، بازار پارچه فروش‌ها، بازار مس گرها و دیگر بازارهای سرپوشیده در معرض خطر هستند.

وی معتقد است، اگر این بازار تعمیر و نوسازی نشود و از حالت چوبی به سازه های فلزی درنیاید، بسیار در معرض خطر خواهد بود.

صفایی با اشاره به محدودیت‌هایی که میراث فرهنگی براساس قانون دارد و اجازه نوسازی و بهسازی نمی‌دهد، تصریح کرد: درست است که حفظ آثار فرهنگی و ملی کشور یک اصل است، اما این را هم بدانیم که عمده اقتصاد این استان در این راسته بازار است و اگر نوسازی انجام نشود، این بازارهای سنتی را از دست خواهیم داد.

نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه تاکید کرد: ما که جاذبه‌ای برای استان ایجاد نکرده ایم، حداقل همین هایی را که داریم حفظ کنیم و اجازه ندهیم بازار های سنتی کرمانشاه از دست برود.

صفایی سپس به بیمه نبودن بسیاری از واحدهای صنفی هم اشاره دارد و گفت: قرار است جلساتی در این خصوص با اصناف برگزار شود و آنها را نسبت به عواقب بیمه نبودن آگاه کنیم.
 
انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.