سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

معضل فاضلاب درشهر اهواز

عضو شورای شهر اهواز گفت:مسأله فاضلاب در شهر اهواز به یک معضل برای شهروندان تبدیل شده و متاسفانه با گذشت زمان فعالیت به خصوصی در این زمینه صورت نگرفته.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حسین حیدری ،عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور بیان داشت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهرداری اهواز متاسفانه پیشرفت فیزیکی بسیار کندی داشته‌اند و باید در روند ساخت این گونه پروژه‌ها در سال جدید تسریع شود.

وی با اشاره به عدم فضاسازی مناسب شهر اهواز در ایام نوروز عنوان کرد: متاسفانه در ایام تعطیلات نوروزی شاهد عدم فضای متناسب در شهر بودیم که شهرداری باید در این رابطه پاسخگو باشد.
رئیس شورای شهر اهواز گفت: زیرگذر شریعتی از جمله پروژه‌هایی است که ایراداتی اساسی دارد و باید به آنها رسیدگی شود.
 
جمشید سلحشور، عضو شورای شهر اهواز، در ادامه پیش از دستور خود در ارتباط با رفع مشکل فاضلاب شهر اظهار کرد: مسأله فاضلاب در شهر اهواز به یک معضل برای شهروندان تبدیل شده و متاسفانه با گذشت زمان فعالیت به خصوصی در این زمینه صورت نگرفته و باید در رفع این مشکل تسریع شود.

وی خواستار تکمیل پروژه‌های عمرانی شد و اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در تکمیل پروژه‌های عمرانی در اهواز وجود عدم هماهنگی بین واحدها است و باید در سال جدید شهرداری همت مضاعفی در تسریع این پروژه‌ها داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز همچنین با انتقاد از عدم حضور پزشکان در بیمارستان‌ها برای خدمات‌دهی به بیمار در ایام تعطیلات نوروز گفت: حضور پزشکان در ایام تعطیلات نوروز در بیمارستان‌ها ضروری است و عدم حضور آنان با جان بیماران بازی می‌کند و باید به جای پزشک متخصصی که به مرخصی می‌رود نیروی جایگزین در بیمارستان در همان سطح تخصص وجود داشته باشد تا در کار درمان مردم خللی ایجاد نشود.

سلحشور در ادامه بر لزوم حمایت از آتش‌نشانی تاکید کرد و اظهار داشت: مهار حوادث و جلوگیری از عواقب ناگوار آن توسط نیروهای آتش‌نشانی، علاوه بر نیاز به نیروهای خدوم و فداکار، مستلزم وجود تجهیزات و امکانات نوین است چراکه خدمات آتش‌نشانی تنها محدود به اطفای حریق نیست، بلکه  طیف گسترده‌ای از خدمات نیروهای آتش نشانی، مربوط به عملیات امداد و نجات است.

وی افزود: امیدواریم شهرداری به قول‌های خود در خصوص ایجاد امکانات و تجهیزات مطلوب در آتش‌نشانی عمل کند.

در ادامه این جلسه، مراسم تحلیف سید ناصر موسوی عضو جدید شورای شهر اهواز برگزار شد. اواخر اسفند 95 عاشور سواری‌پور عضو شورای شهر اهواز از عضویت خود در شورای شهر اهواز استعفا داد و سیدناصر موسوی عضو علی‌البدل اول شورا به عنوان عضو اصلی شورای شهر اهواز معرفی شد.

سید ناصر موسوی عضو جدید شورای شهر اهواز در مراسم تحلیف خود اظهار کرد: انتظار می‌رود در سال جدید شورای شهر و شهرداری اهواز با سر لوحه قرار دادن شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بر خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم اقداماتی صورت بگیرد و در فرصت باقی مانده برای شورای چهارم تلاش مضاعفی برای خدمت‌رسانی و خدمات‌دهی به مردم داشته باشیم.

هوشنگ شیرمردی رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه رسانه‌ها زبان گویای مردم هستند، اظهار داشت: نباید مسؤولان بین رسانه‌ها تبعیض ایجاد کنند و همین رسانه‌ها هستند که با انتقادات منصفانه خود را را در تصمیم‌گیری هر چه بهتر در امور شهر کمک می‌کنند و لازم است دغدغه این رسانه‌های دلسوز پیگیری شود.

وی در ادامه جلسه، جانمایی و ساخت آبنمای موزیکال اهواز را غیرکارشناسانه خواند و عنوان کرد: ساخت غیر تخصصی این آبنما در کنار رودخانه و نه در درون آب و در چنین فضایی آن هم با 6 میلیارد تومان هزینه جانبی بسیار نگران کننده است.

وی ادامه داد: زیرگذر شریعتی نیز از جمله پروژه‌هایی است که ایراداتی اساسی دارد و باید به آنها رسیدگی شود.

رئیس شورای شهر اهواز با تاکید بر این که دو شغله بود مغایر قانون است، گفت: دو شغله بودن در قانون منع شده و ضمن احترام به شخصیت دو شغله‌های شهرداری، باید وضعیت‌شان مشخص شود.
 
انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.