سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زارعان درگفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

پیشران هسته‌ای از اولویت‌های سازمان انرژی هسته‌ای/ نیروگاه‌های کوچک را بومی سازی می‌کنیم

دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی گفت: پیشران هسته‌ای از اولویت‌های سازمان انرژی اتمی است که مرحله به مرحله طراحی مفهومی آن پیش می‌رود.

"علی‌اصغر زارعان" دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران پیرامون آخرین وضعیت پیشران هسته‌ای عنوان داشت: پیشران هسته‌ای موضوعی نیست که طی امروز و فردا نتیجه داشته باشد و نیازمند مطالعات و طراحی‌های خاص است که در دست اقدام است.
 
وی افزود: این طرح از اولویت‌های سازمان انرژی اتمی است که مرحله به مرحله طراحی مفهومی آن پیش می‌رود.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه پیشران هسته‌ای در برخی کشورها اقدامی دو یا سه ساله نیست، گفت: تصور می‌کنم این پروژه نیازمند فرآیندی ده ساله باشد.

زارعان افزود: برخی کشور‌ها در زمینه پیشران هسته‌ای مطالعات ده ساله داشته و حتی به مرحله بهره‌برداری نیز نرسیده‌اند. ما از یک سال قبل مطالعات بر روی آن را شروع کرده‌ایم و گزارش اولیه آن را به رئیس جمهور ارسال کرده‌ایم.

زارعان پیرامون آخرین دستاوردهای هسته‌ای و تفاهم‌نامه‌هایی که در زمینه هسته‌ای با برخی کشورها منعقد شده تصریح کرد: ما یک نیروگاه 1000مگاواتی را در بوشهر داریم و دو نیروگاه که هر کدام 1050 مگاوات سقف تولید دارد را نیز با روسیه قرارداد بستیم و زمین آن در حال تحویل به روسیه است که ارزش قراردادی آن حدود 10 میلیارد دلار است و زمانی که کار عملیاتی نیروگاه شروع شود هزاران نفر در آنجا مشغول به کار خواهند شد.

وی گفت: ما موضوع نیروگاه‌های کوچک را نیز دنبال می‌کنیم و اخیرا با یکی از کشورها قرارداد همکاری علمی‌ پژوهشی منعقد و تفاهم‌نامه‌ای امضا شد و امیدواریم بتوانیم در آینده نیروگاههای کوچک بومی بسازیم.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: برنامه‌های سازمان انرژی اتمی به صورت میان مدت و دراز مدت با یک افق مشخص و معین در دست اقدام است ‌و همانطور که در روز 20 فروردین شاهد بودیم نزدیک به 42 دستاورد رونمایی شد.

زارعان با اشاره به برنامه‌های سازمان انرژی اتمی درسال 96 در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم مسیر پیشرفت در زمینه‌های دانش هسته‌ای را با نشاط ادامه دهیم و همکاران ما با قدرت و انگیزه بیشتری فعالیت کرده تا صنعت بومی هسته‌ای ما بومی‌تر شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.