سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

برگزاری نشست‌های بصیرتی برای معتکفان خرمشهر

نشست‌های بصیرتی برای معتکفان خرمشهر برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛رویوران رئیس تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: همزمان با ایام البیض و آئین معنوی اعتکاف نشست‌های بصیرتی برای معتکفان خرمشهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل رویوران ، با تبریک ایام فرخنده ماه رجب و ولادت فرخنده حضرت امام هادی(ع)، حضرت علی‌اصغر(ع) و حضرت امیرالمومنین علی(ع) افزود: همچون سال‌های گذشته برنامه معنوی اعتکاف در مساجد خرمشهر و مینوشهر برگزار می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 900 نفر از خواهران و برادران دینی در مساجد شهر خرمشهر معتکف شوند و در ایام البیض با خداوند متعال به راز و نیاز بپردازند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر بیان کرد: برای حضور معتکفان این شهر 5 مسجد در نظر گرفته شده که مسجد جامع نماد ایثار و مقاومت ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس از جمله این مساجد است.

وی در ادامه عنوان کرد: براساس برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده برخی از مساجد خرمشهر برای اعتکاف برادران و برخی دیگر نیز برای خواهران در نظر گرفته شده است ولی در مسجد جامع هم آقایان و هم بانوان معتکف می‌شوند که با اضافه شدن شبستان غدیر این امر میسر شد.

حجت‌الاسلام رویوران در ادامه به برخی از برنامه‌‌های اعتکاف در مساجد خرمشهر اشاره کرد و گفت: به دلیل نزدیک بودن به انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه نشست‌های بصیرتی برای معتکفان خرمشهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این نشست‌ها با حضور کارشناسان و روحانیون در مساجد مختلف برگزار می‌شود تا مسایل روز برای معتکفان تبیین شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر به برگزاری اعتکاف در شهر مینوشهر اشاره کرد و ادامه داد: مومنان خداجو در این منطقه نیز در 2 مسجد معتکف می‌شوند که پیش‌بینی می‌کنیم حدود 100 نفر از خواهران و برادران مینوشهری در این برنامه معنوی حضور یابند.

وی از حضور از 7 مبلغ دینی در بین معتکفان خبر داد و تصریح کرد: این روحانیون بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده در مساجد خرمشهر و مینوشهر حضور می‌یابند و به اجرای سخنرانی و برنامه‌های معنوی دیگر می‎‌پردازند.

حجت‌الاسلام رویوران برگزاری نماز جماعت در سه وعده، محفل انس با قرآن و جلسات قرائت قرآن را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای معتکفان در شهرهای خرمشهر و مینوشهر اعلام کرد و گفت: امیدوارم مومنان از این فرصت مغتنم، به نحو احسن بهره برداری معنوی داشته باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر خاطرنشان کرد: حدود یک‌هزار نفر در خرمشهر و مینوشهر معتکف می‌شوند که زمینه حضور این عزیزان در مساجد فراهم شده است.

انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.