سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

نشست اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران

در عین حالی که باید امدادرسانی را به بهترین شکل انجام دهیم، تلاشمان باید بر این باشد تا شرایط را به سمت عادی شدن برگردانیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی درنشست اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران گفت:شصت و هفت روستا و بیش از سه هزارونهصد واحد آسیب دیده از زیره سی درصد تا بیش از هفتاد درصد و در موارد معدودی صد در صد تخریب شدند.
وی گفت:در اسکان موقت بعضی چادر‌ها در کنار خانه‌های ویران شده نصب شده اند که دهیاری‌ها، بنیاد مسکن و شوراهای اسلامی موظفند کمک کنند تا در مناطق امن مانند خانه‌های بهداشت و مدارس چادر‌ها نصب شوند.
استاندار خراسان رضوی گفت:بنیاد مسکن باید از زمان شروع آوار برداری، اقدام به تهیه نقشه‌های براساس طرح هادی و سازه‌های مقاوم و مستحکم داشته باشند.
رشیدیان افزود:پروانه ها‌ی ساخت مسکن طبق قرار به صورت رایگان داده میشوند وما در این مرحله از تمامی دستگاه هایی که واحد مهندسی دارند مثل سپاه، ارتش، راهداری خواهشمندیم که در این موضوع به بنیاد مسکن کمک کنند ودر خواست میکنیم پیمانکاران محلی و پیمانکارانی که سابقه انجام پروژه‌های اینگونه را دارند سریعتر شروع به بازسازی کنند.
وی گفت:بنیاد مسکن برای ساختمان‌های تخریب شده پنج میلیون کمک بلاعوض و سه میلیون تومان کمک معیشتی در نظر گرفته است.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد:همچنین بانک‌های مختلف تسهیلاتی شامل وام‌های بیست میلیون تومانی قرض الحسنه با باز پرداخت پانزده ساله و همچنین هزار وام ده میلیون تومانی برای واحد‌های دامی و کشاورزی که آسیب دیده اند در نظر گرفته شده است.
علیرضا رشیدیان گفت:از دیگر اقدامات اعزام تیم‌های بهداشت محیطی و بازسازی روانی مردم است که در این زمینه از نهاد‌های فرهنگی وبه خصوص حوزه علمیه و روحانیون خواهشمندیم چه از لحاظ شرعی و چه از لحاظ روانی به مردم کمک‌های لازم را برسانند.
وی تصریح کرد:سرویس‌های حمام و بهداشتی برای شصت و هفت روستای آسیب دیده پیگیری شود.
استاندار خراسان رضوی افزود:از اداره برق برای کمپ هایی که به صورت موقت ایجاد میشوند درخواست میکنیم مانند گذشته نهایت تلاششان را جهت برق رسانی ایفا کنند.
رشیدیان گفت:همچنین از دستگاه‌ها در خواست داریم بارعایت بررسی‌های قانونی برای خیرینی که تقاضای کمک دارند زمینه را ایجاد کنند.
انتهای پیام//ه. ج.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.