سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

رشد ۱۰ درصدی طلاق در سال در یک سال گذشته

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با بیان ثبت یکهزار و ۶۳۸ واقعه طلاق در سال ۹۵ در این استان گفت: این رویداد تلخ نسبت به سال ۹۴، رشد ۱۰ درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید‌محمد طباطبایی افزود: متوسط سن طلاق در مردان و زنان بترتیب 35.9 و 31 سال بوده است.
وی نسبت ازدواج به طلاق در استان یزد را پنج به یک و در کشور چهار به یک اعلام کرد و ادامه داد: به ازای هر پنج ازدواج در این استان یک طلاق به ثبت رسیده است.

این مسئول همچنین با بیان کاهش سه درصدی سنت حسنه ازدواج در استان یزد اضافه کرد: هشت هزار و 555 زوج درسال گذشته به خانه بخت رفته اند که متوسط سن مردان 26.4 سال و متوسط سن زنان 21.7 سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با بیان اینکه ولادت در این استان در سال گذشته یک درصد کاهش داشته است گفت: 25 هزار و 480 نوزاد در سال 95 در استان یزد متولد شده اند.

طباطبایی با بیان اینکه از مجموع ولادت های ثبت شده 13 هزار و 70 نوزاد پسر و 12هزار و 410 نوزاد نیز دختر بوده افزود: به ازای تولد هر یکصد دختر 105 پسر متولد شده است.

وی، امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی، امیرعباس، حسین، محمد طاها، محمد، علیرضا و محمدحسین را 10 اسم نخست انتخاب شده برای پسران و اسامی فاطمه، زهرا، زینب، نازنین زهرا، ریحانه، حلما، یسنا ، فاطمه زهرا، ثنا و رقیه را هم به عنوان 10 اسم نخست انتخابی دختران در سال گذشته عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد: 23 درصد اسامی دختران، فاطمه و زهرا ، 15 درصد نام های پسران علی و 28 درصد اسامی نوزادان پسر محمد انتخاب شده است.

طباطبایی با اعلام ثبت 99/9 درصدی رویداد ولادت در استان از جایگاه دومی یزد در کشور خبر داد و افزود: نرخ ولادت در استان یزد 24 درصد است.

مدیرکل ثبت احوال یزد با بیان افزایش 1.5 درصدی فوت در استان اظهار کرد: چهار هزار و 540 نفر در سال 95 فوت کرده‌ اند که بطور متوسط روزانه نام 12 نفر متوفی در این اداره ثبت شده است.

وی افزود: به ازای فوت هر یکصد زن، وفات 104 مرد به ثبت رسیده است. 
وی همچنین از رتبه نخست استان یزد در ثبت به روز وفات در کشور خبر داد و گفت: 99.8 درصد از این رویداد تلخ در مهلت قانونی 10 روزه اعلام و ثبت شده است. 

انتهای پیام/ص
برچسب ها: طلاق ، رشد ، استان یزد ، ازدواج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.