سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویگردانی سیاستمداران «لیبرترین» از ترامپ، پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه

ایندیپندنت نوشت سیاستمداران لیبرترین جهان پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه، از ترامپ به‌دلیل ایفای نقش «پلیس جهان» انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سیاستمداران لیبرترین در داخل و خارج آمریکا پس از حمله موشکی واشنگتن علیه سوریه، از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، به دلیل ایفای نقش «پلیس جهان»، به شدت انتقاد کردند.

در ادامه مطلب آمده است سیاستمداران طرفدار «انزواطلبی» در سراسر جهان -از جمله «مارین لو پن»، نامزد راست‌گرای ریاست‌جمهوری فرانسه و «نایجل فراژ»، سیاستمدار انگلیسی و از متحدان دیرین ترامپ- این حمله را محکوم کردند. مارین لو پن در یک مصاحبه تلویزیونی، اظهار داشت: ترامپ با [ادعای] اینکه آمریکا دیگر نقش چلیس جهان را ایفا نخواهد کرد، به‌عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب شد. 

از سوی دیگر، طرفداران انزواطلبی و لیبرترینیسم در آمریکا -از جمله «رند پال»، سناتور جمهوری‌خواه این کشور و عضو جنبش «تی پارتی» و همچنین «ریچارد اسپنسر»، سیاستمدار طرفدار «برترپنداری سفیدپوستان»- نیز از حمله موشکی آمریکا به پایگاه «الشعیرات» در استان «حمص» سوریه انتقاد کردند.      

طرفداران رویکرد سیاسی «انزواطلبی»  معتقدند منافع کشورشان زمانی تأمین می‌شود که نسبت به امور کشورهای دیگر فاصله بگیرند. یک انگیزه احتمالی محدودسازی درگیری در امور بین‌المللی اجتناب از کشانده شدن به مجادلات خطرناک و یا نامطلوب است.

«لیبرترینیسم» یا «لیبرتاریانیسم» فلسفه‌ای سیاسی است که از آزادی به عنوان هدف اصلی خود حمایت می‌کند. لیبرترین‌ها خواهان بیشینه‌سازی آزادی‌های فردی، خودمختاری و آزادی انتخاب هستند. پیروان مکتب آزادی‌های فردی معتقدند افراد می‌توانند هر کار دلشان خواست انجام بدهند؛ تا حدی که آزادی یا اموال شخص دیگری را به خطر نیندازد و در آن‌ها تصرف نکند. این اشخاص اساساً به محدودیت‌های دولتی معتقد نیستند. لیبرترین‌ها می‌گویند در غیاب دولت، افراد خود طبیعتاً قوانین و پیوندهای اجتماعی مستقل را شکل خواهند داد. 


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.