سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

مشاهده نخستین گربه پالاس در منطقه حفاظت شده هنگام گناباد

درپی بارش مطلوب نزولات جوی و غنای زیستگاهی نخستین مشاهده گربه پالاس در منطقه حفاظت شده هنگام گناباد ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمد یوسف نژاد رئیس حفاظت محیط زیست گنابادگفت: مامورین یگان سرمحیط بانی حین گشت و کنترل منطقه در محدوده زیستگاه کلاته میان از منطقه حفاظت شده هنگام برای اولین بار موفق به مشاهده گربه پالاس شدند.
وی افزود: این گونه طی سالهای گذشته چندین بار در منطقه حفاظت شده هلالی مشاهده و تصویر برداری شده است، اما در منطقه حفاظت شده هنگام برای اولین بار مشاهده شده است.
رئیس حفاظت محیط زیست گناباد گفت: گربه پالاس از خانواده گربه سان وحشی کوچک بومی آسیای میانه است و تقریبا جثه‌ای مشابه گربه خانگی داشته و دارای حدود ۶۰ سانتی متر طول و به طور متوسط ۶ / ۳ کیلوگرم وزن دارد.
یوسف نژاد افزود: رنگ موهای بدن این گونه خاکستری روشن یا زرد تیره همراه با نوارهای عمودی است و از جوندگان تغذیه میکند و بیشتر در شمال شرق کشور زیست میکند.
وی گفت: قبلا گزارشاتی مبنی بر مشاهده ان در پارک ملی خجیر- پارک ملی ساریگل و سالوک آن هم از طریق ثبت در دوربین‌های تله‌ای شده است، اما مشاهده مستقیم این حیوان در منطقه حفاظت شده هلالی و هنگام مبین اهمیت و غنای این مناطق است.
رئیس حفاظت محیط زیست گناباد افزود: مشاهده مستقیم این گونه در منطقه حفاظت شده هنگام به نظر می‌رسد ناشی از ترسالی این منطقه باشد که به دلیل بارش‌های خوب سال قبل و سال اخیر و رویش گیاهان و بدنبال آن افزایش جمعیت جوندگان و بطور کلی دردسترس بودن غذای این گونه باعث شد که شاهده حضور گربه پالاس در این منطقه باشیم.
انتهای پیام//ف. ج.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.