سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

ثبت 3 اثر تاریخی در فهرست آثارملی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از ثبت ۳ اثر تاریخی و فرهنگی همدان در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  احمد ترابی گفت: درحال حاضر شمار آثار تاریخی ثبت شده استان همدان در فهرست آثار ملی به ۱۰۰۱ مورد رسیده است.

وی «مسجد قاشق‌تراشان»، «اصطبل مری لیلی قراگوزلو» و «مهمانسرای فردوس» را ۳ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی عنوان کرد و گفت: «مسجد قاشق‌تراشان» در همدان، «اصطبل مری لیلی قراگوزلو» در ورکانه و «مهمانسرای فردوس» در ملایر قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان بابیان اینکه مسجد «قاشق‌تراشان» در محله‌ای به همین نام قرار دارد، گفت: این محله یکی از محلات کالبدی همدان و از جمله محلاتی است که هویت خود را حفظ کرده است.

ترابی با اشاره به ثبت ملی «اصطبل مری لیلی قراگوزلو» گفت: این اصطبل پرورش اسب در روستای ورکانه واقع شده و در ایام نوروز میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان بود.

وی همچنین با بیان اینکه «مسافرخانه فردوس» در ملایر نیز یکی دیگر از آثاری است که در روزهای اخیر در فهرست آثار ملی ثبت شده است، گفت: این بنا در کنار مجموعه بازار قدیمی ملایر واقع شده و در گذشته کاربری آن برای اسکان مسافران بوده اما در حاضر غیر فعال است و قدمت این بنا به اواخر دوره قاجاریه می‌رسد.
 
انتهای پیام/ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.